Υπό κατάρρευση είναι εδώ και εβδομάδες η εφαρμογή της ΑΑΔΕ «Τα αιτήματά του», τουλάχιστον στην περιοχή της Αττικής, με αποτέλεσμα τόσο φοροτεχνικοί όσο και φορολογούμενοι να αδυνατούν ουσιαστικά να επικοινωνήσουν με τις ΔΟΥ για μία σειρά από υποθέσεις τους.
Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή είναι το βασικό εργαλείο για τους φορολογούμενους προκειμένου να διεκπεραιώνουν μία σειρά από υποθέσεις τους, μετά και το σταδιακό, ουσιαστικό, κλείσιμο των γκισέ των ΔΟΥ για τις συναλλαγές με το κοινό.
Ωστόσο, πέρα από αυτό το γεγονός, φοροτεχνικοί και επαγγελματίες είναι στα «κάγκελα» συνολικά για την κατάσταση με την ψηφιακή γραφειοκρατία που επικρατεί σήμερα.
Ξεκινώντας από τα προβλήματα με το mydata (δείτε παράδειγμα ΕΔΩ: Για την πάταξη της γραφειοκρατίας κάναμε ηλεκτρονικά άλματα ανάπτυξης κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσουμε την ηλεκτρονική γραφειοκρατία. Φοβερό! ) και φτάνοντας μέχρι την πρόσφατη διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών (Διαβάστε ενδεικτικά ΕΔΩ: Σύνδεση ταμειακών μηχανών με τα POS: Επικρατεί ένα χάος καταγγέλουν οι επαγγελματίες-Δε δίνει άλλη παράταση ο υφυπουργός Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης ) οι επαγγελματίες σε αρκετές περιπτώσεις έρχονται αντιμέτωποι με ένα γραφειοκρατικό τέρας το οποίο συνήθως έχει δύο πυλώνες:
Από την μία το υπουργείο Οικονομικών το οποίο έχει την σταθερά «κόψτε τον λαιμό σας και εφαρμόστε αυτά που λέμε» και από την άλλη όσους επωφελούνται από την διαδικασία αυτή, όπως τράπεζες και εταιρείες προμήθειας POS, που κάνουν διαρκώς τον Πόντιο Πιλάτο, και αφήνουν τους επαγγελματίες στην μοίρα τους.
Το τελευταίο επεισόδιο είναι το χάος με την κατάθεση των φετινών φορολογικών δηλώσεων (Δείτε και ΕΔΩ: «Σύρραξη» υπουργείου και λογιστών ) και τη διαδικασία των προσυμπληρωμένων φορολογικών δηλώσεων, ενώ δεν λείπει και ο προβληματισμός συνολικά για την ψηφιακή γραφειοκρατία (Δείτε και ΕΔΩ: Πρόσθετη ηλεκτρονική γραφειοκρατία )
«Τα Αιτήματά μου» μας… χαιρέτησαν
Ειδικά όμως με την κατάρρευση της εφαρμογής «Τα αιτήματά μου», τουλάχιστον στην περιοχή της Αττικής, η κατάσταση είναι απελπιστική. Όπως όλα δείχνουν η αιτία για αυτό, ήταν η συγκέντρωση των αιτημάτων προς αρκετές ΔΟΥ της Αττικής σ΄ ένα ενιαία κέντρο και συγκεκριμένα στο Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης – ΚΕ.Β.ΕΙΣ. Αττικής.
Έτσι, ενώ μέχρι πρόσφατα η απάντηση από τις ΔΟΥ προς τους φορολογούμενους ήταν αρκετά γρήγορη και εξυπηρετική (μέσα σε 2-3 ημέρες), η αλλαγή αυτή ήρθε και τα τίναξε όλα στον αέρα.
Παράδειγμα: Αίτημα που είχε να κάνει με υπόθεση συμψηφισμού παρακράτησης λόγω είσπραξης ποσού από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, έχει κατατεθεί στις 27 Απριλίου 2024 και μέχρι σήμερα, 23 Μαΐου 2024 δεν έχει απαντηθεί!
Οι φοροτεχνικοί σημειώνουν ότι υπάρχει πράγματι αυτό το πρόβλημα με το Κέντρο Βεβαίωσης και Είσπραξης – ΚΕ.Β.ΕΙΣ. Αττικής και ουσιαστικά απλώς… περιμένουν πότε θα δεήσει και θα απαντήσει στην εφαρμογή «Τα αιτήματά μου»
Την ίδια ώρα είναι αδύνατη και η όποια φυσική επικοινωνία με τη ΔΟΥ, αφού κάτι τέτοιο έχει ουσιαστικά αποκλειστεί, παραπέμποντας στην εφαρμογή «Τα αιτήματά μου», η οποία όμως δεν λειτουργεί! Ψηφιακή τρέλα…