Η αλήθεια για τον αγωγό της Αίγινας

Απίστευτες καθυστερήσεις,  πρόσθετες αποζημιώσεις και μπόλικη προπαγάνδα:

τα πεπραγμένα της Διοίκησης της Περιφέρειας για το έργο

Την Κυριακή, 30 Μαΐου ολοκληρώθηκε η διαδικασία πόντισης του τελευταίου τμήματος του υποθαλάσσιου αγωγού της Αίγινας –  μήκους περίπου 300 μέτρων. Με το σημαντικό αυτό έργο, που η Διοίκηση της Δύναμης Ζωής παρέλαβε το 2014 σε επίπεδο προμελέτης από την προηγούμενη Διοίκηση και το  οποίο δημοπράτησε, χρηματοδότησε και χωρίς χρονοτριβή άρχισε να το υλοποιεί σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή Δ. Μούρτζη, μπαίνει τέλος σε μια  αδικία 60 ετών σε βάρος των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού. Μπαίνει τέλος στο σύστημα των νερουλάδων, που στοιχίζει στο Δημόσιο 4 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, και το νησί αποκτά πλέον πρόσβαση στο δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Αυτά είναι τα καλά νέα για τους πολίτες.

Ωστόσο η Περιφερειακή Αρχή έσπευσε να πανηγυρίσει αντί να απολογηθεί στους πολίτες καθώς ευθύνεται :

  • Πρώτον, για την καθυστέρηση με αποτέλεσμα οι κάτοικοι της Αίγινας και οι επισκέπτες της να περάσουν μετά από το καλοκαίρι του 2020 και το φετινό, χωρίς σύνδεση με την ΕΥΔΑΠ,
  • Δεύτερον, για την επιβάρυνση του δημοσίου συμφέροντος, δηλαδή επιβάρυνση της τσέπης των σκληρά φορολογούμενων πολιτών.

Συγκεκριμένα η Διοίκηση της Περιφέρειας:

  1. Δεν έλαβε, ως όφειλε, τα αναγκαία μέτρα για την έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου από την 1η Σεπτεμβρίου 2019 που ανέλαβε τα καθήκοντά της.
  2. Μετέφερε την ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου κατά 16,5 ολόκληρους μήνες, παρότι παρέλαβε το έργο χωρίς την πληθώρα γραφειοκρατικών διαδικασιών και εγκρίσεων που αντιμετώπισε και ξεπέρασε η προηγούμενη Διοίκηση της Δύναμης Ζωής.
  3. Αντιμετώπισε με καθυστέρηση τη δολιοφθορά στα ελλιμενισμένα τμήματα του αγωγού που διαπιστώθηκε στα τέλη Ιανουαρίου 2020, με αποτέλεσμα η αποκατάσταση των ζημιών των αγωγών να ολοκληρωθεί στις 15 Οκτωβρίου 2020.
  4. Αποφάσισε, με την υπ᾽ αρ. 1775/2020 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής να καταβάλει αποζημίωση στην Ανάδοχο του έργου για σταλίες εξοπλισμού στο διάστημα από 21.11.2019 μέχρι 21.07.2020, συνολικού ύψους 1.532.774,50 ευρώ. Εδώ προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα: α) Θα ελεγχθεί το σύννομο αυτής της επιπρόσθετης υπερσυμβατικής αποζημίωσης; β) Είναι εύλογο να πληρώνονται τέτοια μεγάλα ποσά από το Ελληνικό Δημόσιο;
  5. Αν και δεσμεύτηκε με την ίδια Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, την 1η Σεπτεμβρίου του 2020, ότι η πόντιση του αγωγού θα γινόταν στο διάστημα από 21 Σεπτεμβρίου μέχρι 10 Οκτωβρίου 2020, δεν τήρησε τη δέσμευσή της, για να ακολουθήσει στη συνέχεια η παράταση της περαίωσης του έργου για τις 30.09.2021.

Πέντε λόγοι που κάθε άλλο παρά αιτίες πανηγυρισμών και διθυράμβων μπορούν να είναι… Εκτός κι αν “επιτελικότητα” σημαίνει ότι την ανικανότητα της Διοίκησης της Περιφέρειας την πληρώνουν οι φορολογούμενοι πολίτες και  η “αριστεία” συνεπάγεται συνέχιση του συστήματος των νερουλάδων για άλλη μία θερινή σεζόν…

Avatar photo
Το Ηράκλειο Αττικής και η Νέα Ιωνία στο διαδίκτυο. Και όχι μόνο.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

MENU