Την αντίθεσή τους στην παραχώρηση σχολικού χώρου σε ιδιωτικό αθλητικό σωματείο στο Ηράκλειο Αττικής εκφράζουν με ανακοινώσεις τους η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου Αττικής και ο τοπικός σύλλογος Εκπαιδευτικών «Γ.Σεφέρης».
Αναλυτικά οι ανακοινώσεις:
Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου Αττικής
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου Αττικής λαμβάνοντας υπόψη την από 30/3/2024 επιστολή-καταγγελία του Συλλόγου Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου για την παραχώρηση αίθουσας εκδηλώσεων του σχολείου σε ιδιωτικό σωματείο και την 6η Πρόσκληση (αρ. πρωτ. 264/28-03-2024) της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής:
1.Εκφράζει την αντίθεσή της με την αξιοποίηση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου, η οποία μάλιστα κάθε χρόνο χρησιμοποιείται τέτοια εποχή ως εργαστήρι από το σχολείο.
2.Ο δήμος και οι Σχολικές Επιτροπές έχουν την ηθική υποχρέωση να μη λειτουργούν ως «Μεσίτες», ανεξάρτητα εάν η κείμενη νομοθεσία το επιτρέπει εδώ και χρόνια με αποκορύφωμα το νόμο Κεραμέως.
Τα σχολεία δεν μπορεί να αποτελούν κίνητρο εκμετάλλευσης οποιουδήποτε ιδιώτη με αντάλλαγμα ένα μικρό δώρο-ενοίκιο ή δωρεάν μαθήματα γυμναστικής στους μαθητές!
Όλα αυτά δεν είναι τυχαία. Αποτελούν προσπάθεια αξιοποίησης δημόσιων χώρων, στη συγκεκριμένη περίπτωση σχολικών μονάδων, από ιδιώτες με πρόσχημα την καταβολή κάποιου αντιτίμου σε κάποιες περιπτώσεις για την κάλυψη των σχολικών αναγκών ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου για περαιτέρω κρατική υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων και σ’ ένα αέναο κυνήγι χορηγών με απώτερο στόχο την αυτονόμηση και την κατηγοριοποίηση αυτών.
Το μόνο κέρδος που πρέπει να απαιτούμε από τα σχολεία είναι να δίνουν στην κοινωνία ελεύθερες προσωπικότητες και ολόπλευρα μορφωμένους και συνειδητούς πολίτες.
Tα σχολεία δεν είναι κτίρια προς ενοικίαση/παραχώρηση, ούτε πεδία συνδιαλλαγής και χορηγών. Τα σχολεία είναι χώροι στους οποίους πρέπει να δραστηριοποιείται αποκλειστικά η Σχολική Κοινότητα (δάσκαλοι, μαθητές και γονείς) και μόνο.
Κανένα αντίτιμο, καμία χορηγία, καμία «δωρεάν» παροχή στους μαθητές δεν θα αλλάξει την κατάσταση που επικρατεί στις σχολικές μονάδες του Δήμου μας και όχι μόνο.
Καλούμε:
1.Τη Διεύθυνση του σχολείου με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων να ανακαλέσει την απόφασή της για παραχώρηση της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του 2ου Δημοτικού.
2.Την Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή να μην συμφωνήσει με την παραχώρηση αυτή.
3.Το Δημοτικό Συμβούλιο να βάλει πρώτα τις ανάγκες των παιδιών μας, γιατί τα σχολεία δεν είναι μόνο τοίχοι. Έχουν ψυχή και καρδιά και αυτές είναι τα παιδιά μας.
Επισυνάπτεται η από 30/3/2024 επιστολή-καταγγελία του Συλλόγου Γονέων του 2ου Δημοτικού Σχολείου.
Τοπικός σύλλογος εκπαιδευτικών «Γ.Σεφέρης»
Με αφορμή την εισήγηση της δημοτικής αρχής του Ηρακλείου για την παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων του 2ου Δημοτικού Σχολείου σε κερδοσκοπικό αθλητικό σωματείο, το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Ιωνίας- Ηρακλείου-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης «Γ.Σεφέρης» εκφράζει για ακόμα μια φορά την αντίθεση του στην εμπορευματοποίηση των σχολείων μας.
Είναι ανήκουστο αθλητικό σωματείο που έχει οικονομική συναλλαγή με τα μέλη του, να εισέρχεται σε σχολείο δημόσιο και να χρησιμοποιεί τους χώρους του. Είναι απαράδεκτο η Διεύθυνση του σχολείου να εισηγείται θετικά! Μάλιστα μάθαμε ότι προτείνεται δωρεάν συμμετοχή των μαθητών του σχολείου, ενέργεια που κι αυτή ανοίγει τον δρόμο στη λογική των χορηγών στην οποία θέλουν να βάλουν την σχολική κοινότητα.
Τα δημόσια σχολεία δεν μπορούν να είναι χώροι προς ενοικίαση σε ιδιώτες. Ούτε μπορούν να παρέχονται σε οποιονδήποτε οργανισμό που συναλλάσσεται οικονομικά, όπως εξετάσεις για πιστοποιήσεις γλωσσομάθειας (π.χ. η παραχώρηση που επιχειρείται σε ξενόγλωσσο οργανισμό) που και σε αυτά οι γονείς πληρώνουν υψηλά εξέταστρα.
Τα σχολεία μας είναι χώροι που ανήκουν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, χώροι όπου οι μαθητές μας έρχονται για να μορφωθούν και να αναπτυχθούν ολόπλευρα. Δεν είναι χώροι όπου μπορούν να μπαίνουν οι επιχειρήσεις με σκοπό την κερδοφορία.
Τη στιγμή μάλιστα που με ευθύνη των κυβερνήσεων αλλά και των δημοτικών αρχών δεν είναι καν ανοιχτοί τα απογεύματα με οργανωμένες δραστηριότητες όπου θα μπορούν να αθλούνται οι μαθητές και να μη χρειάζονται να πληρώνουν οι οικογένειες και τις ελεύθερες δραστηριότητες.
Η απαξίωση αλλά και η υποχρηματοδότηση διαχρονικά από τις κυβερνήσεις και τις δημοτικές αρχές γενικά του τομέα του αθλητισμού έχουν οδηγήσει την παράδοση των δημόσιων αθλητικών χώρων σε ιδιώτες-επιχειρηματίες, οι αθλητές έχουν γίνει πελάτες και αθλούνται μόνο όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα ή «ματώνουν» για να τα καταφέρουν οι οικογένειές τους.
Αυτές οι ενέργειες είναι μέρος της πολιτικής που στόχο έχουν την αυτονόμηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων. Είναι οδηγίες και κατευθύνσεις της ΕΕ και των κυβερνήσεων που με την αντιεκπαιδευτική πολιτική και την αξιολόγηση δημιουργούν σχολεία πολλών ταχυτήτων, τα καλώς και κακώς ‘’αξιολογημένα’’ σχολεία, τα σχολεία με τους πολλούς ή τους λίγους χορηγούς, τα σχολεία με τις καλές ή κακές εγκαταστάσεις.
Έρχεται σε συνέχεια της κατάργησης των σχολικών επιτροπών , που συνάμα με τα λιγοστά χρήματα που αναλογούν σε κάθε σχολείο θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη υποχρηματοδότηση μέσω της οικονομικής αυτονόμησης των σχολείων απαλλάσσοντας το κεντρικό κράτος και τις δημοτικές αρχές από την ευθύνη και οδηγώντας στην κατηγοριοποίησή τους.
Αυτό το σχολείο που θέλουν να φτιάξουν με τους Διευθυντές manager και τους Συλλόγους Διδασκόντων να αναζητούν χορηγίες και φιλανθρωπίες δεν είναι το σχολείο που χρειαζόμαστε το 2024 γιατί και οι ανάγκες μας είναι διαφορετικές και υπάρχουν οι δυνατότητες.
Διεκδικούμε όλα τα σχολεία μας να είναι σύγχρονα , εξοπλισμένα, να είναι σχολεία όπου οι εκπαιδευτικοί θα μορφώνουμε τους μαθητές μας και δεν θα ζούμε με το άγχος μην πέσει κανένα ταβάνι στο κεφάλι μας ή γίνει κάποιος σεισμός, ούτε να ζητάμε το χαρτί φωτοτυπίας από τους γονείς ή να ψάχνουμε ποια εταιρεία θα μας χορηγήσει υπολογιστές.
Θέλουμε σχολεία όπου οι μαθητές μας θα μπορούν να μορφώνονται και να αναπτύσσονται ολόπλευρα. Σχολεία ασφαλή, οπού θα φυλάσσονται από σχολικούς φύλακες και όχι με κάμερες big brother. Σχολεία ανοιχτά στους μαθητές μας και την κοινωνία.
Παλεύουμε για:
- Καμία εμπορευματοποίηση των σχολείων
- Γενναίες χρηματοδοτήσεις από το κεντρικό κράτος για τα σχολεία
- Να μην καταργηθούν οι σχολικές επιτροπές που οδηγούν στο αυτόνομο σχολείο
- Να μην προχωρήσει η αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, που αποτελεί και αυτή μέρος της κατηγοριοποίησης των σχολείων μας
Καλούμε τη Διεύθυνση του σχολείου με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων να αποσύρει την παραχώρηση και τη δημοτική αρχή να μην προχωρήσει στην έγκριση του αιτήματος.
Εμείς θα είμαστε εκεί μαζί με τους γονείς των μαθητών μας και δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν τα σχολεία μας πασαρέλα ιδιωτικών εταιρειών και χορηγών