Εκδικάζεται σε λίγες ημέρες η προσφυγή του δήμου Ηρακλείου Αττικής στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του τρόπου δημοπράτησης του έργου της διάνοιξης της Κύμης. Ο Δήμος Ηρακλείου είναι υπέρ της διάνοιξης, ωστόσο διεκδικεί αυτή να γίνει με σκεπαστό κομμάτι της διαδρομής του νέου δρόμου.
Ο Δήμαρχος Ηρακλείου Νίκος Μπάμπαλος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου στην οποία επανέλαβε αυτήν τη σταθερή θέση του Δήμου. Ο Νίκος Μπάμπαλος τόνισε ότι ο Δήμος είναι πάγια υπέρ της διάνοιξης, καθώς η ολοκλήρωση αυτού του έργου θα δώσει κυκλοφοριακή ανάσα στους κατοίκους του λεκανοπεδίου.
Διεκδικεί όμως η διάνοιξη να γίνει με σκεπαστό το κομμάτι της διαδρομής του νέου δρόμου, που θα διασχίζει το Ηράκλειο, καθώς η πόλη δεν μπορεί να αντέξει ακόμα μια διχοτόμηση και τα προβλήματα που θα προκαλέσει αυτή στους κατοίκους της.
Από τα όρια του Δήμου Ηρακλείου Αττικής περνάνε ήδη η γραμμή του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου και η Αττική Οδός χωρίζοντας την πόλη στα δύο κατά μήκους της διαδρομής τους. Ακόμα ένα όρυγμα, το τρίτο συνολικά, θα δημιουργούσε περαιτέρω προβλήματα.
Για αυτό και ο Δήμος, με διαδοχικές και διαχρονικές ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού του Συμβουλίου, ζητά να γίνει το έργο με σκεπαστό το κομμάτι που η νέα Κύμης θα διασχίζει το Ηράκλειο.
Όπως τονίζεται από το Δήμο Ηρακλείου «η προσφυγή δε στο ΣτΕ έγινε κατά του τρόπου δημοπράτησης καθώς στον διαγωνισμό του έργου, που έγινε με την μέθοδο της μελέτης – κατασκευής, δεν συμπεριλήφθηκαν επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες, οι οποίες θα αποδείκνυαν το δίκαιο του αιτήματος του Δήμου».
«Εμείς ποτέ δεν αφορίσαμε το έργο καθώς θεωρούμε ότι είναι απόλυτα αναγκαίο για να λυθεί ένα μεγάλο κομμάτι αυτού που λέμε κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λεκανοπέδιο», υπογράμμισε ο Δήμαρχος και συμπλήρωσε:
«Ποτέ δεν κλείσαμε δρόμους ή κάναμε επαναστατική γυμναστική. Αντίθετα με σοβαρότητα, επιχειρήματα και πάνω από όλα προτάσεις αποδείξαμε ότι αυτό που ζητάμε είναι αφενός εφικτό, αφετέρου δεν αυξάνει σημαντικά το κόστος της διάνοιξης.
Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μαζί με κλιμάκιο από το Υπουργείο και την εργολήπτρια κοινοπραξία εργάστηκαν μήνες και εξέτασαν μία ρεαλιστική πρόταση που ικανοποιεί την θέση μας.
Μία πρόταση που θα είχε πιθανόν ενταχθεί στους εξ αρχής σχεδιασμούς εάν στην δημοπράτηση του έργου υπήρχαν επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές και περιβαλλοντικές μελέτες, όπως άλλωστε γίνεται στην κατασκευή κάθε έργου, ακόμα και μικρότερης κλίμακας.
Εμείς λοιπόν επιδιώκουμε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όχι να μπλοκάρουμε το έργο στο σύνολό του, αλλά να επιβληθεί σε αυτούς που ανέλαβαν την μελέτη και την κατασκευή του να εντάξουν στο σχεδιασμό τους τις απαραίτητες μελέτες που επιβεβαιώνουν την θέση μας: ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει, χωρίς όμως να διχοτομεί το Ηράκλειο, με σκεπαστό το κομμάτι της διαδρομής που διασχίζει την πόλη μας ώστε να μην επιβαρυνθεί η περιοχή».