Μετατροπή Δημόσιων Σχολείων σε Ωνάσεια Σχολεία … μία ευγενική δωρεά του Κράτους προς το Ίδρυμα Ωνάση
Καταργούν 22 σχολεία της γειτονιάς, με τρομακτικές συνέπειες για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς των περιοχών αυτών
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. για μία ακόμη φορά εντελώς αιφνιδιαστικά συνεχίζει την επίθεση στον πυρήνα του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, προωθώντας την εισβολή της επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο καταιγισμός νόμων, ΥΑ και εγκυκλίων συνιστούν συνολική αντιδραστική αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου, του παιδαγωγικού περιεχομένου του, του ρόλου του εκπαιδευτικού και της εργασίας του, της λειτουργίας κάθε σχολικής μονάδας. Ένα βήμα πιο πέρα στην ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων προχωρά η κυβέρνηση, με τη μετατροπή 22 δημόσιων Γυμνασίων και Λυκείων της γειτονιάς σε «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» (ΔΗΜ.Ω.Σ.).
Έτσι από το χάρτη των δημόσιων σχολείων διαφόρων περιοχών σε όλη τη χώρα εξαφανίζονται 22 σχολεία, δύο από αυτά είναι στις γειτονικές Αχαρνές, με αποτέλεσμα οι καθηγητές και οι μαθητές τους, που ήταν τόσα χρόνια το σώμα και η ψυχή αυτών των σχολείων να εκτοπίζονται βίαια, χάνοντας οι μεν τις οργανικές τους θέσεις και οι δε τα σχολεία τους καθώς θα αναγκαστούν να φοιτήσουν σε σχολεία μακριά από τον τόπο κατοικίας τους τα οποία με τη σειρά τους θα διογκωθούν με ότι αυτό συνεπάγεται στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Μας λένε ότι θα βοηθήσουν τη μόρφωση των παιδιών των ευάλωτων περιοχών.
Μας αποκρύπτουν όμως ότι τα παιδιά των Ωνάσειων δεν θα είναι τα παιδιά της γειτονιάς όπου βρίσκεται το εκάστοτε σχολείο, αφού η εισαγωγή στα ΔΗΜ.Ω.Σ. θα γίνεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής, όπως στα Πρότυπα και θα αφορούν όλους τους μαθητές της εκάστοτε περιφέρειας! Άρα, για ποια στήριξη των ευάλωτων περιοχών μιλούν, αφού οι μαθητές των περιοχών αυτών θα αποκλειστούν από το σχολείο τους; Μάλιστα, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα πολλές φορές τα παιδιά αυτά να πάνε σε άλλο σχολείο της πόλης τους (όπως π.χ. στο Πέραμα, που θα απομείνουν μόλις 2 Γυμνάσια και 1 ΓΕΛ, απομακρυσμένα μεταξύ τους, για χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες). Τέτοια αναβάθμιση! Πετώντας και τους εκπαιδευτικούς, που για χρόνια υπηρετούν με αφοσίωση το Δημόσιο Σχολείο και τα παιδιά αυτά.
Φυσικά, τα έξοδα των απαιτούμενων λεωφορείων για τη μεταφορά των μαθητών θα βαρύνουν την περιφέρεια, ενώ τα λειτουργικά έξοδα θα εξακολουθούν να επιβαρύνουν τον εκάστοτε Δήμο. Είναι προφανές ότι τα Ωνάσεια σχολεία δεν θα μείνουν ποτέ χωρίς καλοριφέρ, ούτε χωρίς γραφική ύλη. Κι επειδή τα χρήματα των δήμων για τα σχολεία είναι ήδη ανεπαρκή, καταλαβαίνει κανείς ότι τα υπόλοιπα σχολεία θα υποβαθμιστούν ακόμη περισσότερο.
Επιπλέον, η εισαγωγή στα ΔΗΜ.Ω.Σ.θα γίνεται με εξετάσεις και διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, στο οποίο λόγο θα έχει το Ίδρυμα Ωνάση και όχι αποκλειστικά το Υπουργείο Παιδείας (!)
Μας λένε ότι το σχολείο θα συνεχίσει να είναι δημόσιο κι ότι δεν θα αλλάξουν οι εργασιακές σχέσεις κι ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείο δεν εκδιώκονται αλλά μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται σε αυτά.
Μας αποκρύπτουν όμως ότι τα σχολεία αυτά θα διοικούνται από 9μελή διοικούσα επιτροπή που τα 5 μέλη θα είναι από το δημόσιο και τα 4 από τον επιχειρηματικό όμιλο η οποία θα επιλέγει το προσωπικό, με κριτήριο εκτός από τα τυπικά προσόντα (μεταπτυχιακά, διδακτορικά κλπ) και την αποδοχή συμμόρφωση με τις πιο σκληρές ανταγωνιστικές εργασιακές σχέσεις που έχουμε γνωρίσει στον ιδιωτικό τομέα.
Αντί να σκύψει η κυβέρνηση και να λύσει τα ζωτικά προβλήματα όλων των σχολείων, με αύξηση της χρηματοδότησης, προσλήψεις (έγκαιρα) εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, καθώς και ψυχολόγων, νοσηλευτών και όλου το απαραίτητου προσωπικού, αντί να δημιουργήσει πραγματικά ισότιμους όρους για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, να ικανοποιήσει το σύγχρονο δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση, επιλέγει να οξύνει τους ταξικούς κόφτες για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, θεσμοθετώντας σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων με τη λογική των Πρότυπων και τώρα των ΔΗΜ.Ω.Σ.
Αξιολόγηση παντού, ανταγωνισμός/κατηγοριοποίηση, σχολική αυτονομία με όρους επιχειρηματικής λειτουργίας,αναζήτηση χρηματοδότησης από ιδιώτες, ιδιωτικά πανεπιστήμια και στο βάθος η διάλυση των εργασιακών και συλλογικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Με την εισαγωγή της ελεύθερης επιλογής σχολείου στα πλαίσια της αξιολόγησης, τα σχολεία αυτά θα είναι πρώτα στις σχετικές λίστες αξιολόγησης και θα απορροφούν το μεγαλύτερο ποσοστό της δημόσιαςχρηματοδότησης.
Η ΝΔ επιβεβαιώνει και με αυτήν την επιλογή της την εφαρμογή των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ. Η αρνητική εγχώρια και διεθνής πείρα από την εφαρμογή της «πολυτυπίας» των σχολείων είναι αποκαλυπτική:
⮚ Ο σκληρός ανταγωνισμός των εξετάσεων για μια από τις λίγες θέσεις στα Πρότυπα Σχολεία (πέρσι οι θέσεις που προσφέρονταν αντιστοιχούσαν μόλις στο 19% των αιτήσεων), ήδη έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη κοστοβόρα φάμπρικα φροντιστηρίων ακόμα και από το δημοτικό, στην οποία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει η μέση λαϊκή οικογένεια, αποτελώντας έτσι προνόμιο λίγων. Στην ίδια λογική θα λειτουργήσουν τα ΔΗΜ.Ω.Σ.
⮚ Οι ίδιες οι στατιστικές δείχνουν ότι σε χώρες του εξωτερικού (π.χ. Μ. Βρετανία) που έχει προχωρήσει αυτή η πολιτική, στα σχολεία «α’ κατηγορίας» τελικά καταλήγουν σχεδόν αποκλειστικά τα παιδιά των πλούσιων και ανώτερου μορφωτικού επιπέδου οικογενειών, ενώ στα «χαμηλότερης κατηγορίας» ως επί τω πλείστων τα παιδιά εργατικών και φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται δηλαδή για μια πλήρως ταξική πολιτική που αναπαράγει και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες που ήδη υπάρχουν.
⮚ Το «τυράκι» της ποσόστωσης που ακούγεται για τους μαθητές των περιοχών που θα ιδρυθούν Ωνάσεια σχολεία δεν είναι τίποτε άλλο παρά στάχτη στα μάτια διότι π.χτο40%δενθα αφορά τους μαθητές των περιοχών αυτών που θα θελήσουν να πάνε ενδεχομένως στο Ωνάσειο αλλά τους μαθητές αυτών των περιοχών που τελικά θα φοιτήσουν σε αυτό. Ανθελήσουνοι 1.000 μαθητέςτωνΑχαρνώννα δώσουνεξετάσειςγια να καλύψουντις 40 από τις 100 θέσεις μιας τάξης του Ωνασείου, οι 40 μαθητές που θα απορροφηθούν στους 1.000, δεν αποτελεί ποσοστό 40% αλλά αποτελεί ποσοστό 4%!!! Εννοείται πως από τοσύνολοτωνμαθητώντωνπεριοχών αυτώντης ίδιαςσχολικήςτάξηςησυντριπτική πλειοψηφία θα φοιτά σεσχολεία μεπολλά και μακροχρόνια κενά εκπαιδευτικών, χωρίςνοσηλευτές, χωρίςψυχολόγους, χωρίςκοινωνικούςλειτουργούς. Χάντρεςκαι καθρεφτάκια για τους ιθαγενείςλοιπόνθα είναι ηποσόστωση.
Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, όλος ο λαός, πρέπει να σταθούν απέναντι σε αυτή την αντιδραστική εξέλιξη! Πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και της ίδιας της κοινωνίας!
Να μην περάσει στην πράξη καμία μετατροπή σχολείου σε Ωνάσειο!
Να μην προχωρήσει η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων!
Να απαιτήσουμε άμεση ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου και να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στην Εκπαίδευση!