Νέα Ιωνία τροχαία ατυχήματα – Ρουτίνα αποτελούν πλέον τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα για τη λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως.
Πρόκειται για τον δρόμο που ξεκινά από τον «Τροχονόμο» στο κέντρο της Νέας Ιωνίας (η διασταύρωση της λεωφόρου Ηρακλείου με την οδό Ελ Αλαμέιν που οδηγεί προς Νέα Φιλαδέλφεια κ.τ.λ.) και καταλήγει στα φανάρια της γέφυρας της Κύμης στο ύψος στα όρια της Καλογρέζας με την Αλσούπολη, όπου ξεκινά πλέον η Καποδιστρίου.
Με την μπλε κουκκίδα στον χάρτη βλέπεται τη διασταύρωση που ξεκινά η Εθνικής Αντιστάσεως στον «Τροχονόμο», ενώ στη συνέχεια οι κόκκινες κουκκίδες είναι σημεία –και όχι μόνο- που γίνονται ατυχήματα.
Χθες βράδυ έγινε ένα ακόμη τροχαίο ατύχημα, όπου μάλιστα ένα αυτοκίνητο ανατράπηκε εντελώς.
Νέα Ιωνία τροχαία ατυχήματα – Παρέμβαση της δημοτικής αστυνομίας
Το φωτογραφικό υλικό που ακολουθεί είναι από τη σελίδα στο facebook του αντιδήμαρχου Δημοτικής Αστυνομίας Αντώνη Καρβουνιάρη. Πολλές φορές η Δημοτική Αστυνομία παρεμβαίνει επικουρικά της Τροχαίας και της ΕΛ.ΑΣ. μετά από ατυχήματα.
1 Οκτωβρίου
5 Φεβρουαρίου
30 Ιανουαρίου
13 Ιανουαρίου
8 Ιανουαρίου
Νέα Ιωνία τροχαία ατυχήματα – Πρόταση
Να σημειωθεί και η πρόταση του πρώην δημοτικού συμβούλου Κωνσταντίνου Εξαδάκτυλου, ο οποίος αφού σημειώνει ότι “ο δρόμος εδώ και χρόνια είναι απαράδεκτος με ανάποδες κλίσεις και στενώσεις” προτείνει να υπάρξει παρέμβαση στην Περιφέρεια για τοποθέτηση αντιολισθητικού τάπητα.
Σύμφωνα με όσα είχαν γίνει γνωστό, το ευχάριστο είναι πως δεν υπήρχαν θύματα σε αντίθεση με άλλα τροχαία στην ευρύτερη περιοχή.
Στοιχεία για τροχαία στη χώρα μας
ΟΔΙΚΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ: Έτος 2019
Η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα για τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα με σωματικές βλάβες, έτους 2019 καθώς και την εξέλιξή τους κατά τη δεκαετία 2010- 2019.
Ι. Ανάλυση έτους 2019
Κατά το έτος 2019, συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα 10.712 οδικά τροχαία ατυχήματα, τα οποία προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, παρουσιάζοντας μείωση κατά 0,2% σε σύγκριση με το 2018 που είχαν συμβεί 10.737 ατυχήματα (Πίνακας 1).
Ο συνολικός αριθμός των παθόντων στα οδικά τροχαία ατυχήματα για το έτος 2019 παρουσίασε μείωση κατά 1,1% σε σύγκριση με το 2018 (13.690 το 2019, έναντι 13.849 το 2018) (Πίνακας 1).
Αναλυτικότερα, από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων το 2019, κατεγράφησαν 688 νεκροί, 652 βαριά τραυματίες και 12.350 ελαφρά τραυματίες, έναντι 700 νεκρών, 727 βαριά τραυματιών και 12.422 ελαφρά τραυματιών το 2018, παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,7%, 10,3% και 0,6% αντίστοιχα (Πίνακας 1, Γράφημα 1).
Πίνακας 1: Αριθμός ατυχημάτων και παθόντων, 2018 και 2019 | |||
2018 | 2019 | Ετήσια Μεταβολή 2019/2018 (%) | |
Ατυχήματα | 10.737 | 10.712 | -0,2 |
εκ των οποίων, θανατηφόρα | 645 | 656 | 1,7 |
% θανατηφόρων ατυχημάτων | 6,0 | 6,1 | |
Σύνολο παθόντων | 13.849 | 13.690 | -1,1 |
Νεκροί | 700 | 688 | -1,7 |
Σύνολο τραυματιών | 13.149 | 13.002 | -1,1 |
Βαριά τραυματίες | 727 | 652 | -10,3 |
Ελαφρά τραυματίες | 12.422 | 12.350 | -0,6 |
Ι.1 Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα
Ι.1.1 Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά φύλο και κατηγορία παθόντα
Από το σύνολο των 688 νεκρών, το 68,3% αφορούσε οδηγούς, το 10,6% μεταφερόμενους επιβάτες και το 21,1% πεζούς. Η αναλογία ανδρών και γυναικών ήταν 84,3% και 15,7% αντίστοιχα (Πίνακας 2, Γράφημα 2).
Πίνακας 2: Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά φύλο και κατηγορία παθόντα, 2019 | ||||||
Κατηγορία παθόντα | Σύνολο Νεκρών | % | Άνδρες | % | Γυναίκες | % |
Γενικό σύνολο | 688 | 100,0 | 580 | 100,0 | 108 | 100,0 |
% νεκρών
κατά φύλο |
100,0 | 84,3 | 15,7 | |||
Οδηγοί | 470 | 68,3 | 441 | 76,0 | 29 | 26,9 |
Μεταφερόμενοι | 73 | 10,6 | 37 | 6,4 | 36 | 33,3 |
Πεζοί | 145 | 21,1 | 102 | 17,6 | 43 | 39,8 |
Ι.1.2 Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά ομάδες ηλικιών, κατηγορία παθόντα και μέσο μεταφοράς
Οι νεκροί κατανέμονται κατά ομάδες ηλικιών ως εξής: 0-24 ετών 14,8%, 25-49 ετών 37,2%, 50-64
ετών 19,2% και άνω των 65 ετών 26,3% (Πίνακας 3, Γράφημα 3).
Από την ανάλυση των νεκρών, κατά κατηγορία παθόντα και ηλικιακή ομάδα, τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους μεταφερόμενους, το μεγαλύτερο ποσοστό παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα 25- 49 ετών, με ποσοστά 40,9% και 39,7% αντίστοιχα. Για τους πεζούς το μεγαλύτερο ποσοστό (45,5%) παρατηρείται στην ηλικιακή ομάδα 65 ετών και άνω (Πίνακας 3, Γράφημα 3).
Πίνακας 3: Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά ομάδες ηλικιών και κατηγορία παθόντα, 2019 | ||||||||
Ομάδες ηλικιών |
Σύνολο νεκρών |
% |
Κατηγορία παθόντα | |||||
Οδηγοί | % | Μεταφε- ρόμενοι | % | Πεζοί | % | |||
Γενικό σύνολο | 688 | 100,0 | 470 | 100,0 | 73 | 100,0 | 145 | 100,0 |
% νεκρών κατά
κατηγορία παθόντα |
100,0 | 68,3 | 10,6 | 21,1 | ||||
0-24 | 102 | 14,8 | 72 | 15,3 | 18 | 24,7 | 12 | 8,3 |
25-49 | 256 | 37,2 | 192 | 40,9 | 29 | 39,7 | 35 | 24,1 |
50-64 | 132 | 19,2 | 100 | 21,3 | 8 | 11,0 | 24 | 16,6 |
65+ | 181 | 26,3 | 99 | 21,1 | 16 | 21,9 | 66 | 45,5 |
Άγνωστο | 17 | 2,5 | 7 | 1,5 | 2 | 2,7 | 8 | 5,5 |
Ι.1.3 Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά μέσο μεταφοράς και είδος περιοχής
Από το σύνολο των 688 νεκρών, 201, (29,2%) επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα, 251, (36,5%) σε δίτροχα (συμπεριλαμβανομένων μοτοποδηλάτων) και 145, (21,1%) ήταν πεζοί.
Από την κατανομή των νεκρών κατά περιοχή που συνέβη το ατύχημα, παρατηρείται ότι σε κατοικημένη περιοχή το 21,4% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 41,1% σε δίτροχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά σε μη κατοικημένη περιοχή ανέρχονται σε 34,7% επιβαίνοντες σε επιβατικά οχήματα και 31,7% σε δίτροχα. Σε αυτοκινητόδρομο το 58,0% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 28,0% σε δίτροχα (Πίνακας 4, Γράφημα 4).
Πίνακας 4: Νεκροί σε οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά μέσο μεταφοράς και είδος περιοχής, 2019 | ||||||||
Μέσο μεταφοράς | Σύνολο Νεκρών |
% |
Αυτοκινη- τόδρομος |
% |
Κατοικη- μένη |
% |
Μη
κατοικη- μένη |
% |
Γενικό σύνολο | 688 | 100,0 | 50 | 100,0 | 370 | 100,0 | 268 | 100,0 |
% νεκρών κατά
είδος περιοχής |
100,0 | 7,3 | 53,8 | 39,0 | ||||
Επιβατικά | 201 | 29,2 | 29 | 58,0 | 79 | 21,4 | 93 | 34,7 |
Δίτροχα | 251 | 36,5 | 14 | 28,0 | 152 | 41,1 | 85 | 31,7 |
Πεζοί | 145 | 21,1 | 4 | 8,0 | 105 | 28,4 | 36 | 13,4 |
Άλλο είδος
οχήματος |
91 | 13,2 | 3 | 6,0 | 34 | 9,2 | 54 | 20,1 |
Ι.2.1.1. Περιφερειακή κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών και δείκτης ατυχημάτων και νεκρών ανά 1.000.000 κατοίκους
Το 2019 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο Χώρας ήταν 998,8. Η περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με 1.518,3 ατυχήματα, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν δεύτερη με 1.258,6 ατυχήματα και στην τρίτη θέση ήταν η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 1.004,1 ατυχήματα.
Ο δείκτης του αριθμού των νεκρών ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο Χώρας ήταν 64,2. Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν πρώτη στην κατάταξη με δείκτη 113,4, δεύτερη η περιφέρεια Πελοποννήσου με 106,2 και τρίτη η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 90,5 (Πίνακας 5, Γράφημα 5).
Πίνακας 5: Περιφερειακή κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών και δείκτης ατυχημάτων και νεκρών ανά 1.000.000 κατοίκους, 2019 | ||||||
Περιφέρειες |
Ατυχήματα |
% |
Νεκροί |
% |
Ατυχήματα ανά 1.000.000
κατοίκους |
Νεκροί ανά 1.000.000
κατοίκους |
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 688 | 100,0 | 998,8 | 64,2 |
Αν. Μακεδονία και Θράκη | 376 | 3,5 | 39 | 5,7 | 627,0 | 65,0 |
Κεντρική Μακεδονία | 1.854 | 17,3 | 110 | 16,0 | 989,4 | 58,7 |
Δυτική Μακεδονία | 62 | 0,6 | 19 | 2,8 | 232,2 | 71,2 |
Ήπειρος | 103 | 1,0 | 22 | 3,2 | 308,7 | 65,9 |
Θεσσαλία | 229 | 2,1 | 42 | 6,1 | 318,7 | 58,4 |
Ιόνια Νησιά | 196 | 1,8 | 16 | 2,3 | 961,4 | 78,5 |
Δυτική Ελλάδα | 457 | 4,3 | 58 | 8,4 | 697,5 | 88,5 |
Στερεά Ελλάδα | 456 | 4,3 | 44 | 6,4 | 820,2 | 79,1 |
Αττική | 5.682 | 53,0 | 169 | 24,6 | 1.518,3 | 45,2 |
Πελοπόννησος | 476 | 4,4 | 61 | 8,9 | 828,6 | 106,2 |
Βόρειο Αιγαίο | 222 | 2,1 | 20 | 2,9 | 1.004,1 | 90,5 |
Νότιο Αιγαίο | 433 | 4,0 | 39 | 5,7 | 1.258,6 | 113,4 |
Κρήτη | 166 | 1,5 | 49 | 7,1 | 261,4 | 77,2 |
Ι.2.1.2 Μηνιαία κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών
Ο μεγαλύτερος αριθμός οδικών τροχαίων ατυχημάτων (1.073) καταγράφηκε τον Ιούλιο, με ποσοστό 10,0% στο σύνολο των ατυχημάτων του έτους και οι περισσότεροι νεκροί (80), με ποσοστό 11,6%, τον Αύγουστο. Ο μικρότερος αριθμός ατυχημάτων (676), με ποσοστό 6,3%, καταγράφηκε τον Ιανουάριο και ο μικρότερος αριθμός νεκρών (39) τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο, με ποσοστό 5,7% (Πίνακας 6, Γράφημα 6).
Πίνακας 6: Μηνιαία κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και
νεκρών, 2019 |
||||
Μήνας | Ατυχήματα | % | Νεκροί | % |
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 688 | 100,0 |
Ιανουάριος | 676 | 6,3 | 44 | 6,4 |
Φεβρουάριος | 693 | 6,5 | 39 | 5,7 |
Μάρτιος | 839 | 7,8 | 39 | 5,7 |
Απρίλιος | 856 | 8,0 | 50 | 7,3 |
Μάιος | 978 | 9,1 | 65 | 9,4 |
Ιούνιος | 1.024 | 9,6 | 74 | 10,8 |
Ιούλιος | 1.073 | 10,0 | 70 | 10,2 |
Αύγουστος | 969 | 9,0 | 80 | 11,6 |
Σεπτέμβριος | 917 | 8,6 | 70 | 10,2 |
Οκτώβριος | 1.020 | 9,5 | 63 | 9,2 |
Νοέμβριος | 838 | 7,8 | 43 | 6,3 |
Δεκέμβριος | 829 | 7,7 | 51 | 7,4 |
Πίνακας 7: Κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών ανά ημέρα της εβδομάδας, 2019 | ||||
Ημέρα της εβδομάδας | Ατυχήματα | % | Νεκροί | % |
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 688 | 100,0 |
Δευτέρα | 1.524 | 14,2 | 103 | 15,0 |
Τρίτη | 1.553 | 14,5 | 80 | 11,6 |
Τετάρτη | 1.535 | 14,3 | 82 | 11,9 |
Πέμπτη | 1.626 | 15,2 | 78 | 11,3 |
Παρασκευή | 1.696 | 15,8 | 108 | 15,7 |
Σάββατο | 1.482 | 13,8 | 99 | 14,4 |
Κυριακή | 1.296 | 12,1 | 138 | 20,1 |
Ι.2.1.4 Κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών ανά ώρα εικοσιτετραώρου και ημέρα της εβδομάδας (Δευτέρα – Παρασκευή και Σάββατο – Κυριακή)
Από το σύνολο των οδικών τροχαίων ατυχημάτων τα περισσότερα (49,7%) σημειώθηκαν από την 11η έως και την 18η ώρα, ενώ τα λιγότερα (5,3%) σημειώθηκαν από την 2η έως και την 5η ώρα (Πίνακας 8, Γράφημα 8).
Ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών σημειώθηκε κατά τις ώρες: 12η (53 νεκροί, 7,7%) και 11η (40 νεκροί, 5,8%), ενώ ο μικρότερος αριθμός σημειώθηκε κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες, από 0η έως και 4η με ποσοστά που κυμαίνονται από 1,6% έως και 2,6% με εξαίρεση την 2η ώρα όπου παρατηρείται ποσοστό 4,7% (Πίνακας 8). Ως προς την κατανομή των ατυχημάτων στις ημέρες της εβδομάδας, ποσοστό 74,1% συνέβη από Δευτέρα έως και Παρασκευή και το υπόλοιπο 25,9% το Σαββατοκύριακο. Η αντίστοιχη κατανομή, ως προς τους νεκρούς, είναι 65,6% από Δευτέρα έως και Παρασκευή και 34,4% το Σαββατοκύριακο (
Πίνακας 8: Κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών ανά ώρα εικοσιτετραώρου και
ημέρα της εβδομάδας, 2019 |
||||||||
Ώρα του ατυχήματος (στρογγυλοποίηση στην πλησιέστερη
ώρα) |
Ατυχήματα | Νεκροί | ||||||
Σύνολο ατυχημάτων |
% |
Δευτέρα – Παρασκευή | Σάββατο – Κυριακή | Σύνολο νεκρών |
% |
Δευτέρα – Παρασκευή | Σάββατο – Κυριακή | |
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 7.934 | 2.778 | 688 | 100,0 | 451 | 237 |
% ατυχημάτων και νεκρών κατά ημέρα
εβδομάδας |
74,1 |
25,9 |
65,6 |
34,4 |
||||
0 | 197 | 1,8 | 142 | 55 | 18 | 2,6 | 12 | 6 |
1 | 209 | 2,0 | 135 | 74 | 11 | 1,6 | 7 | 4 |
2 | 169 | 1,6 | 105 | 64 | 32 | 4,7 | 23 | 9 |
3 | 134 | 1,3 | 74 | 60 | 16 | 2,3 | 4 | 12 |
4 | 135 | 1,3 | 72 | 63 | 14 | 2,0 | 9 | 5 |
5 | 131 | 1,2 | 61 | 70 | 20 | 2,9 | 7 | 13 |
6 | 219 | 2,0 | 120 | 99 | 35 | 5,1 | 18 | 17 |
7 | 311 | 2,9 | 216 | 95 | 24 | 3,5 | 12 | 12 |
8 | 434 | 4,1 | 347 | 87 | 26 | 3,8 | 19 | 7 |
9 | 464 | 4,3 | 378 | 86 | 23 | 3,3 | 19 | 4 |
10 | 553 | 5,2 | 440 | 113 | 29 | 4,2 | 21 | 8 |
11 | 643 | 6,0 | 496 | 147 | 40 | 5,8 | 30 | 10 |
12 | 699 | 6,5 | 525 | 174 | 53 | 7,7 | 33 | 20 |
13 | 698 | 6,5 | 549 | 149 | 27 | 3,9 | 20 | 7 |
14 | 764 | 7,1 | 587 | 177 | 37 | 5,4 | 31 | 6 |
15 | 696 | 6,5 | 509 | 187 | 33 | 4,8 | 23 | 10 |
16 | 603 | 5,6 | 441 | 162 | 30 | 4,4 | 17 | 13 |
17 | 602 | 5,6 | 471 | 131 | 31 | 4,5 | 23 | 8 |
18 | 616 | 5,8 | 476 | 140 | 37 | 5,4 | 27 | 10 |
19 | 578 | 5,4 | 420 | 158 | 30 | 4,4 | 18 | 12 |
20 | 515 | 4,8 | 389 | 126 | 36 | 5,2 | 21 | 15 |
21 | 505 | 4,7 | 366 | 139 | 24 | 3,5 | 13 | 11 |
22 | 464 | 4,3 | 346 | 118 | 31 | 4,5 | 23 | 8 |
23 | 373 | 3,5 | 269 | 104 | 31 | 4,5 | 21 | 10 |
Ι. 2.2 Ατμοσφαιρικές συνθήκες, τύπος πρώτης σύγκρουσης και ελιγμός Α΄ οχήματος που πιθανόν συνετέλεσε στο ατύχημα
Ι.2.2.1 Ατμοσφαιρικές συνθήκες
Από το σύνολο των 10.712 ατυχημάτων τα 9.758 (91,1%) συνέβησαν σε συνθήκες καλοκαιρίας, με 622 νεκρούς (90,4%). Σε σχέση με τις υπόλοιπες ατμοσφαιρικές συνθήκες 349 και 284 ατυχήματα συνέβησαν σε συνθήκες ψιλής βροχής και βροχής αντίστοιχα (3,3% και 2,7%), με αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου σε 26 και 21 άτομα αντίστοιχα (3,8% και 3,1%) (Πίνακας 9).
Πίνακας 9: Ατμοσφαιρικές συνθήκες στον τόπο του ατυχήματος, κατανομή
οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών, 2019 |
||||
Ατμοσφαιρικές συνθήκες | Ατυχήματα | % | Νεκροί | % |
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 688 | 100,0 |
Καλοκαιρία | 9.758 | 91,1 | 622 | 90,4 |
Ισχυροί άνεμοι | 36 | 0,3 | 2 | 0,3 |
Παγωνιά | 89 | 0,8 | 4 | 0,6 |
Ομίχλη | 15 | 0,1 | 1 | 0,1 |
Ψιλή βροχή(ψιχάλα) | 349 | 3,3 | 26 | 3,8 |
Βροχή | 284 | 2,7 | 21 | 3,1 |
Θύελλα (Δυνατός άνεμος με βροχή) | 11 | 0,1 | 1 | 0,1 |
Καταιγίδα | 10 | 0,1 | 2 | 0,3 |
Χαλάζι | 1 | 0,0 | 0 | 0,0 |
Χιόνι | 6 | 0,1 | 0 | 0,0 |
Καπνός | 0 | 0,0 | 0 | 0,0 |
Σκόνη | 2 | 0,0 | 0 | 0,0 |
Άλλες, να περιγραφούν | 151 | 1,4 | 9 | 1,3 |
Ι.2.2.2 Τύπος πρώτης σύγκρουσης
Ως προς τα ατυχήματα, η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό (61,7%), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» (40,3%). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «παράσυρση πεζού/ζώου» (17,7%) και ακολουθεί η
«εκτροπή /ανατροπή οχήματος» (13,3%) (Πίνακας 10).
Ως προς τους νεκρούς, η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό 35,0% (241 νεκροί), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» με ποσοστό 16,9% (116 νεκροί). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «εκτροπή /ανατροπή οχήματος» με 29,4% (202 νεκροί) και ακολουθεί η «παράσυρση πεζού» με 21,7% (149 νεκροί) (Πίνακας 10).
Πίνακας 10: Κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών, κατά κατηγορία και τύπο πρώτης σύγκρουσης, 2019 | |||||
Περιγραφή κατηγορίας και τύπου πρώτης σύγκρουσης |
Ατυχήματα |
% |
Νεκροί |
% |
|
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 688 | 100,0 | |
Σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων (Σύνολο) | 6.610 | 61,7 | 241 | 35,0 | |
Σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων |
Μετωπική | 426 | 4,0 | 52 | 7,6 |
Πλαγιομετωπική | 4.313 | 40,3 | 116 | 16,9 | |
Πλάγια | 936 | 8,7 | 14 | 2,0 | |
Νωτομετωπική (από πίσω) | 930 | 8,7 | 57 | 8,3 | |
Σύγκρουση με τρένο | 5 | 0,0 | 2 | 0,3 | |
Πρόσκρουση οχήματος (Σύνολο) | 617 | 5,8 | 83 | 12,1 | |
Πρόσκρουση οχήματος σε |
Σταθμευμένο όχημα | 137 | 1,3 | 7 | 1,0 |
Όχημα που πραγματοποιεί στάση | 37 | 0,3 | 3 | 0,4 | |
Όχημα που πραγματοποιεί διακοπή πορείας | 48 | 0,4 | 1 | 0,1 | |
Στύλο ή δένδρο | 169 | 1,6 | 35 | 5,1 | |
Κτίσμα ή άλλο σταθερό αντικείμενο | 226 | 2,1 | 37 | 5,4 | |
Παράσυρση (Σύνολο) | 1.893 | 17,7 | 149 | 21,7 | |
Παράσυρση |
Πεζού | 1.871 | 17,5 | 149 | 21,7 |
Ζώου | 22 | 0,2 | 0 | 0,0 | |
Εκτροπή / Ανατροπή (Σύνολο) | 1.430 | 13,3 | 202 | 29,4 | |
Εκτροπή / Ανατροπή |
Εκτροπή στο αντίθετο ρεύμα | 67 | 0,6 | 16 | 2,3 |
Εκτροπή προς τα δεξιά | 586 | 5,5 | 88 | 12,8 | |
Εκτροπή προς τα αριστερά | 342 | 3,2 | 51 | 7,4 | |
Ανατροπή στην οδό | 316 | 2,9 | 26 | 3,8 | |
Ανατροπή εκτός οδού | 119 | 1,1 | 21 | 3,1 | |
Πυρκαγιά | 0 | 0,0 | 0 | 0,0 | |
Άλλο | 162 | 1,5 | 13 | 1,9 |
Ι.2.2.3 Ελιγμός Α’ οχήματος που πιθανόν συνετέλεσε στο ατύχημα
Ως προς τους ελιγμούς του οχήματος που πιθανόν συνετέλεσαν στο ατύχημα, η «κανονική πορεία» αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός με ποσοστό 19,1%. Ακολουθούν οι λοιποί ελιγμοί, «άλλος ελιγμός» με 17,8% και η «μη διακοπή πορείας πριν από STOP» με 14,7% (Πίνακας 11).
Ως προς τους νεκρούς, η «κανονική πορεία», με ποσοστό 21,8% (150 νεκροί), αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός του Α’ οχήματος που πιθανόν συνετέλεσε στο ατύχημα. Ακολουθεί η «είσοδος στο αντίθετο ρεύμα» με 15,0% (103 νεκροί) και η «ταχύτητα μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου ορίου» με 14,5% (100 νεκροί) (Πίνακας 11).
Πίνακας 11: Κατανομή οδικών τροχαίων ατυχημάτων και νεκρών κατά ελιγμό Α’ οχήματος που πιθανόν συνετέλεσε στο ατύχημα, 2019 | ||||
Ελιγμός Α’ οχήματος που πιθανόν συνετέλεσε στο ατύχημα |
Ατυχήματα |
% |
Νεκροί |
% |
Γενικό σύνολο | 10.712 | 100,0 | 688 | 100,0 |
Κανονική πορεία | 2.041 | 19,1 | 150 | 21,8 |
Είσοδος στο ρεύμα κυκλοφορίας | 317 | 3,0 | 16 | 2,3 |
Είσοδος στο ρεύμα από διασταύρωση, με στροφή
αριστερά |
130 | 1,2 | 4 | 0,6 |
Είσοδος στο ρεύμα από διασταύρωση, με στροφή δεξιά | 19 | 0,2 | 0 | 0,0 |
Είσοδος στο αντίθετο ρεύμα | 693 | 6,5 | 103 | 15,0 |
Έξοδος από το ρεύμα κυκλοφορίας | 389 | 3,6 | 78 | 11,3 |
Προσπέραση από αριστερά | 173 | 1,6 | 8 | 1,2 |
Προσπέραση από δεξιά | 52 | 0,5 | 1 | 0,1 |
Παραβίαση εκ δεξιών προτεραιότητας άλλων οχημάτων | 221 | 2,1 | 5 | 0,7 |
Παραβίαση προτεραιότητας πεζού σε διάβαση | 56 | 0,5 | 2 | 0,3 |
Στροφή αριστερά | 662 | 6,2 | 15 | 2,2 |
Στροφή δεξιά | 245 | 2,3 | 22 | 3,2 |
Αναστροφή | 184 | 1,7 | 5 | 0,7 |
Εκκίνηση | 62 | 0,6 | 1 | 0,1 |
Ελιγμός στάθμευσης | 70 | 0,7 | 1 | 0,1 |
Όπισθεν | 139 | 1,3 | 12 | 1,7 |
Στάση | 44 | 0,4 | 1 | 0,1 |
Επιβράδυνση | 79 | 0,7 | 9 | 1,3 |
Απότομο φρενάρισμα | 247 | 2,3 | 13 | 1,9 |
Αλλαγή λωρίδας | 307 | 2,9 | 9 | 1,3 |
Ταχύτητα μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου ορίου | 555 | 5,2 | 100 | 14,5 |
Διακοπή πορείας σε φωτεινό σηματοδότη | 44 | 0,4 | 1 | 0,1 |
Μη διακοπή πορείας σε φωτεινό σηματοδότη | 431 | 4,0 | 13 | 1,9 |
Μη διακοπή πορείας πριν από STOP | 1.576 | 14,7 | 31 | 4,5 |
Μη διακοπή πορείας σε σήμα προτεραιότητας | 17 | 0,2 | 0 | 0,0 |
Μη διακοπή πορείας σε σχετικό σήμα τροχονόμου | 13 | 0,1 | 1 | 0,1 |
Παράλειψη προειδοποίησης για στροφή, αλλαγή πορείας
κλπ. |
36 | 0,3 | 3 | 0,4 |
Άλλος ελιγμός | 1.910 | 17,8 | 84 | 12,2 |
ΙΙ. Εξέλιξη δεκαετίας 2010 – 2019
Από τη σύγκριση των στοιχείων του 2019 με τα αντίστοιχα του 2010 προκύπτει μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων κατά 28,7%, των νεκρών κατά 45,3%, των βαριά τραυματιών κατά 61,8% και των ελαφρά τραυματιών κατά 29,0%. Η μείωση είναι σημαντικά μεγαλύτερη κατά τη σύγκριση του 2019 με το 2000, με μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων κατά 53,4%, των νεκρών κατά 66,2%, των βαριά τραυματιών κατά 84,5% και των ελαφρά τραυματιών κατά 53,5% (Πίνακας 12).
Ειδικότερα, κατά τα έτη 2011 και 2012 σημειώθηκε η σημαντικότερη ετήσια μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων, η οποία ανήλθε σε 7,9% και 10,5%, αντίστοιχα. Ως προς τους νεκρούς παρατηρείται σταθερή μείωση την τελευταία δεκαετία με μια σχετική επιβράδυνση κατά τα έτη 2015, 2016 και 2019. (Πίνακας 12, Γράφημα 9).
Πίνακας 12: Ατυχήματα και παθόντες, 2000 και 2010-2019 | |||||||||||||
Έτη |
2000 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
% Μεταβολή | |
2019/
2010 |
2019/
2000 |
||||||||||||
Ατυχήματα | 23.001 | 15.032 | 13.849 | 12.398 | 12.109 | 11.690 | 11.440 | 11.318 | 10.848 | 10.737 | 10.712 | -28,7 | -53,4 |
Ετήσια μεταβολή | -7,9 | -10,5 | -2,3 | -3,5 | -2,1 | -1,1 | -4,2 | -1,0 | -0,2 | ||||
Θανατηφόρα ατυχήματα | 1.803 | 1.142 | 1.051 | 908 | 814 | 739 | 741 | 772 | 679 | 645 | 656 | -42,6 | -63,6 |
Ετήσια μεταβολή | -8,0 | -13,6 | -10,4 | -9,2 | 0,3 | 4,2 | -12,0 | -5,0 | 1,7 | ||||
Νεκροί | 2.037 | 1.258 | 1.141 | 988 | 879 | 795 | 793 | 824 | 731 | 700 | 688 | -45,3 | -66,2 |
Ετήσια μεταβολή | -9,3 | -13,4 | -11,0 | -9,6 | -0,3 | 3,9 | -11,3 | -4,2 | -1,7 | ||||
Σύνολο τραυματιών | 30.763 | 19.108 | 17.259 | 15.640 | 15.175 | 14.564 | 14.096 | 13.825 | 13.271 | 13.149 | 13.002 | -32,0 | -57,7 |
Ετήσια μεταβολή | -9,7 | -9,4 | -3,0 | -4,0 | -3,2 | -1,9 | -4,0 | -0,9 | -1,1 | ||||
Βαριά τραυματίες | 4.200 | 1.709 | 1.626 | 1.399 | 1.212 | 1.016 | 999 | 879 | 706 | 727 | 652 | -61,8 | -84,5 |
Ετήσια μεταβολή | -4,9 | -14,0 | -13,4 | -16,2 | -1,7 | -12,0 | -19,7 | 3,0 | -10,3 | ||||
Ελαφρά τραυματίες | 26.563 | 17.399 | 15.633 | 14.241 | 13.963 | 13.548 | 13.097 | 12.946 | 12.565 | 12.422 | 12.350 | -29,0 | -53,5 |
Ετήσια μεταβολή | -10,2 | -8,9 | -2,0 | -3,0 | -3,3 | -1,2 | -2,9 | -1,1 | -0,6 |
Γεωγραφική κατανομή ατυχημάτων και δημογραφικά χαρακτηριστικά νεκρών σε οδικά τροχαία ατυχήματα, 2010 – 2019
ΙΙ.1 Περιφερειακή κατανομή των νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα και δείκτης ανά 1.000.000 κατοίκους, 2000, 2010, 2019
Η ανάλυση των στοιχείων κατά τα έτη 2000, 2010 και 2019 ως προς τη γεωγραφική κατανομή των νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα δείχνει ότι στις περιφέρειες με τους περισσότερους νεκρούς πρώτη ήταν η Αττική με δεύτερη τη Κεντρική Μακεδονία, στις οποίες εδρεύουν τα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Ακολουθεί η περιφέρεια Πελοποννήσου στην τρίτη θέση (2010, 2019) (Πίνακας 13).
Ο δείκτης νεκρών ανά 1.000.000 κατοίκους διαφοροποιεί την ανωτέρω κατάταξη. Παρατηρείται ότι οι περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου ήταν σταθερά στην πρώτη τριάδα, τα έτη 2000 και 2010. Το 2019 η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κατέλαβε την πρώτη θέση, ενώ το 2000 και το 2010 καταλάμβανε την ενδέκατη και την τρίτη θέση, αντίστοιχα. Η Αττική και για τα τρία έτη αναφοράς (2000, 2010 και 2019) βρίσκεται στην τελευταία θέση της κατάταξης (Πίνακας 13, Γράφημα 10).
Επισημαίνεται ότι, κατά την ανάλυση των ανωτέρω, θα πρέπει να ληφθούν υπόψη μεταβολές στον πληθυσμό των περιφερειών, η καλοκαιρινή τουριστική περίοδος, η κατασκευή (ή μη) αυτοκινητόδρομων, βελτιωτικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο, καθώς και άλλοι παράγοντες που θα πρέπει να συνεκτιμηθούν για την ορθή ερμηνεία των στοιχείων.
Πίνακας 13: Περιφερειακή κατανομή νεκρών και δείκτης νεκρών ανά 1.000.000 κατοίκους, 2000, 2010, 2019 | |||||||||
Περιφέρειες |
Νεκροί | Νεκροί ανά 1.000.000
κατοίκους |
|||||||
2000 | % | 2010 | % | 2019 | % | 2000 | 2010 | 2019 | |
Σύνολο | 2.037 | 100,0 | 1.258 | 100,0 | 688 | 100,0 | 189,0 | 113,1 | 64,2 |
Ανατολική Μακεδονία και Θράκη | 144 | 7,1 | 72 | 5,7 | 39 | 5,7 | 247,1 | 118,0 | 65,0 |
Κεντρική Μακεδονία | 367 | 18,0 | 196 | 15,6 | 110 | 16,0 | 200,7 | 102,0 | 58,7 |
Δυτική Μακεδονία | 61 | 3,0 | 29 | 2,3 | 19 | 2,8 | 212,4 | 101,2 | 71,2 |
Θεσσαλία | 144 | 7,1 | 102 | 8,1 | 42 | 6,1 | 194,7 | 136,6 | 58,4 |
Ήπειρος | 73 | 3,6 | 46 | 3,7 | 22 | 3,2 | 216,3 | 133,0 | 65,9 |
Ιόνια Νησιά | 46 | 2,3 | 20 | 1,6 | 16 | 2,3 | 225,9 | 95,8 | 78,5 |
Δυτική Ελλάδα | 160 | 7,9 | 110 | 8,7 | 58 | 8,4 | 226,2 | 158,9 | 88,5 |
Στερεά Ελλάδα | 192 | 9,4 | 111 | 8,8 | 44 | 6,4 | 346,6 | 198,3 | 79,1 |
Πελοπόννησος | 181 | 8,9 | 131 | 10,4 | 61 | 8,9 | 309,1 | 222,6 | 106,2 |
Αττική | 468 | 23,0 | 289 | 23,0 | 169 | 24,6 | 120,9 | 72,2 | 45,2 |
Βόρειο Αιγαίο | 28 | 1,4 | 17 | 1,4 | 20 | 2,9 | 142,2 | 84,9 | 90,5 |
Νότιο Αιγαίο | 51 | 2,5 | 53 | 4,2 | 39 | 5,7 | 166,7 | 159,3 | 113,4 |
Κρήτη | 122 | 6,0 | 82 | 6,5 | 49 | 7,1 | 212,0 | 131,6 | 77,2 |
ΙΙ.2 Αριθμός νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα κατά φύλο, κατηγορία παθόντα και είδος περιοχής, 2010 – 2019
Από την ανάλυση των νεκρών, κατά φύλο, στη δεκαετία 2010-2019, παρατηρείται μείωση, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες (42,7% και 55,9%, αντίστοιχα) (Πίνακας 14, Γράφημα 11).
Από την ανάλυση των νεκρών, κατά κατηγορία παθόντα, η μεγαλύτερη μείωση κατά τη δεκαετία 2010 – 2019 παρατηρείται στους μεταφερόμενους (69,7%) και ακολουθούν οι οδηγοί (43,9%)
(Πίνακας 14).
Ως προς το είδος περιοχής, η μεγαλύτερη μείωση κατά τη δεκαετία 2010 – 2019 παρατηρείται στις μη κατοικημένες περιοχές (52,2%) (Πίνακας 14).
Πίνακας 14: Νεκροί από οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά φύλο, κατηγορία παθόντα και είδος περιοχής, 2010-2019 | ||||||||||||
Φύλο |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
% Μεταβολή | |
2019/
2018 |
2019/
2010 |
|||||||||||
Σύνολο νεκρών | 1.258 | 1.141 | 988 | 879 | 795 | 793 | 824 | 731 | 700 | 688 | -1,7 | -45,3 |
Άνδρες | 1.013 | 920 | 806 | 692 | 649 | 651 | 656 | 615 | 563 | 580 | 3,0 | -42,7 |
Γυναίκες | 245 | 221 | 182 | 187 | 146 | 142 | 168 | 116 | 137 | 108 | -21,2 | -55,9 |
Κατηγορία παθόντα | ||||||||||||
Οδηγοί | 838 | 713 | 651 | 582 | 540 | 545 | 548 | 507 | 450 | 470 | 4,4 | -43,9 |
Μεταφερόμενοι | 241 | 205 | 167 | 146 | 130 | 120 | 127 | 106 | 104 | 73 | -29,8 | -69,7 |
Πεζοί | 179 | 223 | 170 | 151 | 125 | 128 | 149 | 118 | 146 | 145 | -0,7 | -19,0 |
Είδος περιοχής | ||||||||||||
Κατοικημένη | 593 | 559 | 499 | 464 | 401 | 388 | 427 | 340 | 367 | 370 | 0,8 | -37,6 |
Μη
κατοικημένη (συμπεριλαμβανομέ νων των αυτοκινη- τόδρομων) |
665 |
582 |
489 |
415 |
394 |
405 |
397 |
391 |
333 |
318 |
-4,5 |
-52,2 |
ΙΙ.3 Αριθμός νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά ομάδες ηλικιών, 2010 – 2019
Στη δεκαετία 2010 – 2019 ο αριθμός νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά ομάδες ηλικιών, παρουσιάζει σημαντική μείωση στις μικρές ηλικίες μέχρι 49 ετών (0-24 ετών 60,0% και 25-49 ετών 50,9%) και μικρότερη μείωση στις ηλικίες 50 ετών και άνω (50-64 ετών 30,5% και 65 ετών και άνω 32,5%) (Πίνακας 15, Γράφημα 12, Γράφημα 12α).
Πίνακας 15: Νεκροί από οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά ομάδες ηλικιών, 2010-2019 | ||||||||||||
Ομάδες ηλικιών | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | % Μεταβολή | |
2019/2018 | 2019/2010 | |||||||||||
Σύνολο νεκρών | 1.258 | 1.141 | 988 | 879 | 795 | 793 | 824 | 731 | 700 | 688 | -1,7 | -45,3 |
0-24 | 255 | 213 | 185 | 156 | 143 | 137 | 136 | 122 | 103 | 102 | -1,0 | -60,0 |
25-49 | 521 | 458 | 389 | 319 | 300 | 297 | 293 | 263 | 232 | 256 | 10,3 | -50,9 |
50-64 | 190 | 185 | 147 | 149 | 160 | 130 | 154 | 151 | 128 | 132 | 3,1 | -30,5 |
65+ | 268 | 260 | 248 | 234 | 187 | 225 | 236 | 192 | 224 | 181 | -19,2 | -32,5 |
Άγνωστο | 24 | 25 | 19 | 21 | 5 | 4 | 5 | 3 | 13 | 17 |
ΙΙ.4 Αριθμός νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά μέσο μεταφοράς, 2010-2019
Η μείωση που παρατηρείται στον αριθμό των νεκρών από οδικά τροχαία ατυχήματα την δεκαετία 2010 – 2019 κατά 45,3% διαπιστώνεται σε όλους τους τύπους μέσων μεταφοράς. Η μεγαλύτερη μείωση (62,9%) σημειώνεται στα επιβατικά οχήματα και η μικρότερη στους πεζούς (19,0%) (Πίνακας 16, Γραφήματα 13, 13α).
Πίνακας 16: Νεκροί από οδικά τροχαία ατυχήματα, κατά μέσο μεταφοράς, 2010-2019 | ||||||||||||
Μέσο μεταφοράς |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
% Μεταβολή | |
2019/2018 | 2019/2010 | |||||||||||
Σύνολο νεκρών | 1.258 | 1.141 | 988 | 879 | 795 | 793 | 824 | 731 | 700 | 688 | -1,7 | -45,3 |
Επιβατικά | 542 | 471 | 378 | 345 | 284 | 312 | 332 | 285 | 265 | 201 | -24,2 | -62,9 |
Δίτροχα | 431 | 353 | 342 | 313 | 319 | 280 | 285 | 250 | 217 | 251 | 15,7 | -41,8 |
Πεζοί | 179 | 223 | 170 | 151 | 125 | 128 | 149 | 118 | 146 | 145 | -0,7 | -19,0 |
Άλλο είδος οχήματος | 106 | 94 | 98 | 70 | 67 | 73 | 58 | 78 | 72 | 91 | 26,4 | -14,2 |
ΕΠΕΞΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Έρευνα Οδικών
Τροχαίων Ατυχημάτων |
Η Έρευνα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων διενεργείται σε μηνιαία βάση και παρακολουθεί, κατά
Περιφερειακή Ενότητα, για κάθε μήνα χωριστά, τον αριθμό των οδικών τροχαίων ατυχημάτων κατά βαρύτητα (θανατηφόρα και/ή με τραυματισμούς) και τον αριθμό των παθόντων ατόμων κατά κατηγορία αυτών (οδηγοί, μεταφερόμενοι, πεζοί). Σε ετήσια βάση γίνεται ευρύτερη ανάλυση των ατυχημάτων. Αρμόδιες για τη συμπλήρωση των Δελτίων Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων (Δ.Ο.Τ.Α.) είναι οι Αστυνομικές και Λιμενικές Αρχές της Χώρας. Το κατώτερο επίπεδο ανάλυσης του τόπου που συνέβη ένα οδικό τροχαίο ατύχημα είναι ο οικισμός. Η περιοδικότητα συλλογής των στοιχείων είναι μηνιαία. Οι κυριότερες μεταβλητές είναι: τόπος ατυχήματος, είδος οδού, παθόντες, συνθήκες οδοστρώματος και τύπος οδού. |
Νομικό πλαίσιο | Νομοθετική βάση της Έρευνας Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων είναι η 93/704 Απόφαση του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. |
Περίοδος αναφοράς | Ημερολογιακός μήνας. |
Διάθεση αποτελεσμάτων | α. Προσωρινά στοιχεία ανακοινώνονται 2 μήνες μετά τον μήνα του ατυχήματος. β. Οριστικά στοιχεία ανακοινώνονται 10 μήνες μετά το έτος αναφοράς. |
Ορισμοί | Οδικό τροχαίο ατύχημα (με σωματικές βλάβες) θεωρείται το συμβάν που γίνεται στους δρόμους ή στις πλατείες, που είναι ελεύθερες στη δημόσια χρήση (όχι σε αυλές, βιομηχανικούς χώρους, αμαξοστάσια των επιχειρήσεων μεταφορών κλπ.), με συμμετοχή σε αυτό ενός ή περισσοτέρων οχημάτων, από τα οποία το ένα τουλάχιστον βρισκόταν σε κίνηση κατά τη στιγμή του ατυχήματος και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο ή τον τραυματισμό προσώπου ή
προσώπων. |
Νεκρός θεωρείται το πρόσωπο εκείνο, του οποίου ο θάνατος επέρχεται την ίδια στιγμή ή μέσα
σε διάστημα 30 ημερών από το ατύχημα (τον ορισμό αυτό ακολουθεί η Ελλάδα από 01.01.1996). Τραυματίας θεωρείται το παθόν πρόσωπο που υπέστη σωματική κάκωση ή βλάβη της υγείας του. Βαριά τραυματίας θεωρείται το παθόν πρόσωπο που υπέστη σοβαρή βλάβη, όπως κρανιοεγκεφαλική κάκωση, ακρωτηριασμό, πολλαπλό τραυματισμό, με αποτέλεσμα το άτομο είτε να χάσει τη διανοητική του επαφή με το περιβάλλον είτε να κινδυνεύει σοβαρά η ζωή του. Ελαφρά τραυματίας θεωρείται το παθόν πρόσωπο που υπέστη απλή σωματική κάκωση, μη ικανή να θέσει την ζωή του σε κίνδυνο. Όχημα: περιλαμβάνονται τα αυτοκίνητα οχήματα, τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλεϊ), τα τραμ, οι μοτοσυκλέτες, τα ποδήλατα και μοτοποδήλατα, τα αγροτικά μηχανήματα, τα μηχανήματα οδοποιίας, τα ζωήλατα οχήματα και οι χειράμαξες. Στα οχήματα δεν περιλαμβάνονται οι σιδηρόδρομοι, ωστόσο, αν στο ατύχημα συμμετέχει όχημα μιας τουλάχιστον από τις παραπάνω κατηγορίες, τότε το ατύχημα θεωρείται οδικό τροχαίο και περιλαμβάνεται στην έρευνα. |
|
Μεθοδολογία | Η συλλογή των στοιχείων γίνεται από τις κατά τόπους Αστυνομικές και Λιμενικές Αρχές. |
Παραπομπές | Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα μπορούν να αναζητηθούν στην ιστοσελίδα της ΕΛΣΤΑΤ, στην ηλεκτρονική δ/νση: https://www.statistics.gr/el/statistics/- |
Όλη η μελέτη εδώ
2 Comments
ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ, ΠΟΥ ΤΗΝ ΘΕΩΡΩ ΑΡΚΕΤΑ ΛΟΓΙΚΗ… (ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ)
ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ;
ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΟΝΤΩΣ ΚΑΚΗ ΛΕΩΦΟΡΟ ΠΕΡΝΟΥΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ… ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΛΙΓΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΑ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ….
ΑΡΑ Η ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ (ΠΟΥ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ)
ΑΙΤΙΑ ΤΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΙΤΙΑ…..
(ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ, ΑΠΡΟΣΕΞΙΑ ΟΔΗΓΩΝ, Κ.ΛΠ. Κ.ΛΠ.)