Νέα Ιωνία: Πως επηρεάζεται από τους σταθμούς της γραμμής 4
Όλο το Λεκανοπέδιο θα διατρέχει το Μετρό, όταν πλέον ολοκληρωθούν οι επεκτάσεις των υφιστάμενων γραμμών και δοθεί στην κυκλοφορία η πολυαναμενόμενη 4η γραμμή.
Η αρχή πρόκειται να γίνει στα τέλη του καλοκαιριού με την ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά.
Δείτε το χάρτη σε μεγαλύτερο μέγεθος εδώ.
Ήδη λειτουργούν οι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, ενώ απομένει η παράδοση των τριών τελευταίων σταθμών:
Μανιάτικα,
Πειραιάς και
Δημοτικό Θέατρο.
Στα σκαριά, επίσης, βρίσκεται η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον. Πρόκειται για ένα έργο που θα προταθεί για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2021-2027 και αφορά την κατασκευή 3 σταθμών:
Την Παλατιανή,
το Ίλιον και
τον Άγιο Νικόλαο.
Συνολικά 26 νέοι σταθμοί στη Γραμμή 4
Όσον αφορά τη δημιουργία της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της θα συνδέει το Άλσος Βεϊκου με το Γουδή, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς και θα διατρέχει τέσσερις δήμους, μεταξύ αυτών και τη Νέα Ιωνία με 2 σταθμούς (Νέα Ιωνία / Νεάπολη, Περισσός), ενώ και ο σταθμός Αλσος Βεικου που θα είναι στα Γαλάτσι θα βρίσκεται στα όρια με τη Νέα Ιωνία.
Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει ένας αστερισκός σχετικά με την κατασκευή του σταθμού του Μετρό στον Περισσό. Αυτό γιατί πέρσι τον Ιούλιο ο διευθύνοντας σύμβουλος της «Αττικό Μετρό», Νίκος Κουρέτας είχε ανακοινώσει κάποιες αλλαγές.
Συγκεκριμένα, είχε σημειώσει πως στην επέκταση από τον σταθμό «Βεΐκου» στο Γαλάτσι θα υπάρχουν οι σταθμοί Βεΐκου – Σαφράμπολη στην Πλατεία Υγείας στη Νέα Ιωνία (εννοώντας Νεάπολη) – Πευκάκια στη Νέα Ιωνία (αντί Περισσού που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός) Δεκελείας και Μερσίνης στη Νέα Φιλαδέλφεια στο γήπεδο της ΑΕΚ (αντί Πλατεία Πατριάρχου που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός).
Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη εάν ισχύουν αυτές οι αλλαγές τελικά ή κάποιες απ’ αυτές.
Όπως και να έχει, εχουν στηθεί ήδη τα εργοτάξια και ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης φτάνει σε περίπου 8 χρόνια.
Σειρά θα πάρει το δεύτερο τμήμα από το Γουδή προς Μαρούσι, που θα περιλαμβάνει 11 σταθμούς, με τον τερματικό προορισμό να βρίσκεται στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης.
Παράλληλα, η γραμμή 4 θα συνδέεται με αφετηρία το Άλσος Βεϊκου και προς την Πετρούπολη, διατρέχοντας μεταξύ άλλων τη Νέα Φιλαδέλφεια και τους Αγίους Αναργύρους. Η επέκταση θα περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Βεϊκου, Νέα Ιωνία, Περισσός, Νέα Φιλαδέλφεια, Πύργος Βασιλίσσης, Ίλιον και Πετρούπολη.
Αναμένεται, τέλος, και το τμήμα Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη, με ενδιάμεσους σταθμούς το Παγκράτι και τον Βύρωνα.
“Επισημοποιήθηκε η αλλαγή στη χάραξη του Μετρό, σχετικά με την επέκταση της γραμμής 4, που αφορά άμεσα τη Νέα Ιωνία, αλλά και τους φίλους της ΑΕΚ, λόγω του γηπέδου. Να επισημανθεί ότι οι πρώτες δημόσιες αναφορές για την αλλαγή είχαν γίνει ήδη τον περασμένο Μάρτιο από τον αρμόδιο υπουργό Κ.Καραμανλή.
Τώρα πάντως έγιναν και επισήμως από τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό», Νίκο Κουρέτα κατά τη διάρκεια του 4ου συνεδρίου υποδομών και μεταφορών, όπου και ανακοίνωσε πως στην επέκταση από τον σταθμό «Βεΐκου» στο Γαλάτσι θα υπάρχουν οι σταθμοί Βεΐκου – Σαφράμπολη στην Πλατεία Υγείας στη Νέα Ιωνία (εννοώντας Νεάπολη) – Πευκάκια στη Νέα Ιωνία (αντί Περισσού που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός) – Δεκελείας και Μερσίνης στη Νέα Φιλαδέλφεια στο γήπεδο της ΑΕΚ (αντί Πλατεία Πατριάρχου που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός) – Πύργος Βασιλίσσης – Ίλιον – Πετρούπολη.
Να σημειωθεί ότι από χθες υπήρξε μία παρανόηση ότι ανακοινώθηκε τώρα πως θα δημιουργηθεί σταθμός στο γήπεδο της ΑΕΚ, κάτι που δεν ισχύει. Αυτό που ανακοινώθηκε είναι ότι ο σταθμός έρχεται περίπου 150 μέτρα πιο κοντά σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό.
Επίσης η δεύτερη αλλαγή αφορά τη Νέα Ιωνία, αφού δεν θα γίνει ο σταθμός στον Περισσό, δίπλα στο Ιωνικό Κέντρο που χτίζεται για λογαριασμό της Μητρόπολης Ν.Ιωνίας, αλλά αυτός θα γίνει στα Πευκάκια, όπου θα υπάρχει ανταπόκριση του Μετρό με την παλιά πράσινη γραμμή του ηλεκτρικού.
Ο σχεδιασμός δεν αλλάζει για τον σταθμό στη Νεάπολη Ν.Ιωνίας (πλατεία Υγείας), όπου εκ παραδρομής η «Αττικό Μετρό» αναφέρει ως Σαφράμπολη. Βέβαια όλα αυτά δεν είναι για το… άμεσο μέλλον, αν σκεφτεί κανείς πως ακόμη δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή της γραμμής 4, πολύ περισσότερο να μιλάμε για την επέκταση της γραμμής 4, που θα ακολουθήσει. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να κάνουν… υπομονή οι ενδιαφερόμενοι για αρκετά χρόνια, αφού η κύρια γραμμή 4 αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030.”
1 Comment