Νέα Ιωνία – Παναγιώτης Μανούρης: «Ζητώ δικαστική διερεύνηση για όσα έγιναν στην υπόθεση της ΕΡΙΟΤΕΚ»

Στο τέλος φύλαγε την είδηση ο Δήμαρχος Νέας Ιωνίας Παναγιώτης Μανούρης, στο πλαίσιο συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε για την υπόθεση της ΕΡΙΟΤΕΚ.

Για το ιστορικό της υπόθεσης, η υπόθεση της ΕΡΙΟΤΕΚ αφορά τον γνωστό εργοστασιακό χώρο στην περιοχή του Περισσού, τον οποίο ο δήμος Νέας Ιωνίας είχε δεσμεύσει από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 προκειμένου να απαλλοτριωθεί, ωστόσο δεν προχώρησε ποτέ η σχετική διαδικασία και η σχετική εξαγορά, με αποτέλεσμα να υπάρξει άρση της απαλλοτρίωσης και οι ιδιοκτήτες της να μπορούν πλέον να προχωρήσουν στην εκμετάλλευση του χώρου όπως αυτοί νομίζουν.

Ο Δήμαρχος Νέας Ιωνίας απέδωσε τις ευθύνες για την εξέλιξη αυτή, στην προηγούμενη δημοτική αρχή της Δέσποινας Θωμαΐδου, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση του zonews.gr να διευκρινίσει τις αναφορές που είχε κάνει νωρίτερα ότι θα αναζητηθούν ευθυνών για την εξέλιξη της υπόθεσης, απάντηση πως αυτό που εννοεί είναι ότι ζητά δικαστική διερεύνηση της υπόθεσης.

Δείτε παρακάτω στο βίντεο ολόκληρη την εισήγηση του Δημάρχου για την υπόθεση, ενώ στο 46’10’’ υπάρχει η σχετική αναφορά για τη δικαστική διερεύνηση.

Στη συγκεκριμένη συνέντευξη Τύπου υπάρχει και εκτεταμένη αναφορά του Δημάρχου, στο θέμα για το τέλος απαλλοτρίωσης.

Ακολουθεί το έντυπο υλικό που έδωσε ο δήμος Νέας Ιωνίας στη δημοσιότητα:

 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ  ΤΜΗΜΑΤΟΣ  ΤΟΥ Ο.Τ. 425 ΩΣ ΧΩΡΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

  • Με τις 196/2004 και 197/2004 πράξεις του Δημοτικού Συμβουλίουο Δήμος αποφάσισε την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στο  Ο.Τ 425 για τον χαρακτηρισμό τμήματός του ως χώρου ανέγερσης σχολείων και στην αναστολή εργασιών και αδειών αντίστοιχα.
  • 9322/367/2006 (ΦΕΚ 849 Δ/21-9-2006) Απόφαση Νομάρχη Αθηνών για Αναστολή οικοδ. Εργασιών
  • Η από 9-10-2006(αρ. πρωτ. 58870/9-10-06) προσφυγή εταιρείας ΕΡΙΟΤΕΚ στην Περιφέρεια Αττικής
  • με το με αρ. 15045/589/2006έγγραφο μας αποστείλαμε απόψεις και στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης στην Περιφέρεια.
  • Η πιο πάνω προσφυγή απορρίφθηκεμε την υπ. αρ. 61758/27-11-2006 Απόφαση Γεν. Γραμ. Περιφ. Αττικής.
  • Η από 11-01-07 προσφυγήτης εταιρείας «ΕΡΙΟΤΕΚ» στο Σ.τ.Ε. (316/2007 παραγγελία του Προέδρου του Ε΄ Τμήματος του Σ.τ.Ε.) για ακύρωση της πιο πάνω Απόφασης Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής και της υπ’ αρ. 9322/367/2006 Απόφασης Νομάρχη Αθηνών.
  • αποστείλαμε στοιχεία του φακέλου και απόψεις στο Σ.τ.Ε. με το με αρ. πρωτ. 6392/261/20076445/262/2007έγγραφο μας.
  • Για την καταλληλότητα του χώρου εκδόθηκε το 16034/639/02-11-2006 έγγραφο του Δήμου Ν. Ιωνίαςμε το οποίο μας επιδόθηκε το με αρ. πρωτ. 22709/30-10-06 Πρακτικό Καταλληλότητας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας της Π/θμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής βάση της με αρ. 81839/ΣΤ1/10-8-2006 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ Β/1150/2006)
  • Η πιο πάνω Υπουργική Απόφασηανακλήθηκε με την υπ. αρ. 106395/ΣΤ1 Απόφαση Υπουργού Παιδείας (ΦΕΚ 1514 Β’/2006) και κατά συνέπεια τα προαναφερόμενα Πρακτικά Καταλληλότητας έπαψαν να ισχύουν.
  • Το Δημοτικό Συμβούλιο επανήλθε με την 351/2007 η οποία επικαιροποίησε την απόφασή του 196/2004
  • Με  υπ. αρ. 64/2007Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ν. Ιωνίας για τον χαρακτηρισμό τμήματός του ως χώρου ανέγερσης σχολείων και στην αναστολή εργασιών και αδειών αντίστοιχα, εγκρίθηκε ομόφωνα η αναστολή των οικοδ. Αδειών και εργασιών για ακόμη έξι μήνες, η οποία μας απεστάλη με το με αρ. πρωτ. 3146/06-03-2007 έγγραφο του Δήμου
  • 7327 / 297 / 2007 Απόφαση Νομάρχη Αθηνώνγια την παράταση αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών και εκτέλεσης οικοδομικών εργασιών σε τμήμα του Ο.Τ 425 του εγκεκριμένου σχεδίου της Ν. Ιωνίας, για διάστημα έξι (6) μηνών.
  • Η από 31-10-2007 προσφυγή, του νέου φερόμενου ιδιοκτήτη κ. Μήτση, κατά της πιο πάνω απόφασης Νομάρχη και την με αρ. 7132/2007 παραγγελία του Προέδρου του Ε΄ Τμήματος του Σ.τ.Ε.
  • Αποστείλαμε στοιχεία του φακέλου και απόψεις στο Σ.τ.Ε.με το με αρ. πρωτ. 16782/609/2007 έγγραφο μας.
  • Με την υπ. αρ. 14410/2008απόφαση Νομάρχη Αθηνών τροποποιήθηκε το εγκεκριμένο σχέδιο στο Ο.Τ. 425 με το χαρακτηρισμό τμήματος αυτού ως Χώρο σχολείων Ά βάθμιας και ΄Β βάθμιας εκπαίδευσης.
  • Η Απόφαση υπ’αριθμ. 2471/2018 του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία  απορρίπτει την από 17 Φεβρουαρίου 2009  αίτηση ακύρωσης  του Κωνσταντίνου Μήτση και των κληρονόμων του για την υπ’αρίθμ. 14410/19-12-2008 απόφαση  Νομάρχη Αθηνών, η οποία έχει χαρακτηρίσει ως χώρο ανέγερσης σχολείων το Ο,Τ 425, σύμφωνα με την 14410/19-12-2008 Απόφαση Νομάρχη Αθηνών.(ΦΕΚ 6(τ. Α Α &Π Θ)/19 -01 -2009) . Έχει διαβιβαστεί η σχετική απόφαση στον Ο.Σ.Κ. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία πληροφορηθήκαμε ότι ο Δήμος μπορεί να διενεργήσει και από μόνος του τις διαδικασίες για την ανέγερση σχολείων.
  • Η απαλλοτρίωση στο Ο.Τ.425 έχει ενταχθεί στη μελέτη του Δήμου, για την Υπηρεσία «ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΦΕΛΩΝ ΧΩΡΩΝ (Ε.Σ.Ε.Κ.Κ.) από το 2022. (Α.Π. 14971/20-6-22), με τη συνδρομή και του Πράσινου Ταμείου.
  • Με το με αριθμό 4204/15-02-2023 αίτημα αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης, οι ιδιοκτήτες (Ευγενία χήρα Κωνσταντίνου Μήτση κλπ) της υπό απαλλοτρίωση έκτασης για την ανέγερση σχολείων σε τμήμα του ΟΤ 425 (ΕΡΙΟΤΕΚ) ζήτησαν την αυτοδίκαιη άρση απαλλοτρίωσης της ιδιοκτησίας τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4759/2020 άρθρα 87-93.
  • Από την Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών συντάχθηκε η υπ’ αριθμ. 21797/28-07-2023 εισήγηση, η οποία εισήχθη προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της 07-08-2023, με  θέμα «Αποδοχή ή μη της αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης του τμήματος του ΟΤ 425 που έχει χαρακτηρισθεί ως χώρος ανέγερσης σχολείων σύμφωνα με την 14410/19-12-2008 Απόφαση του Νομάρχη Αθηνών (ΦΕΚ 6 ΤΑΑ 2 ΠΘ/19-01-2009)».
  • Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής μετά από διεξοδική συζήτηση που έγινε, κατά την έκτακτη συνεδρίασή της, την 02-08-2023 (αρ. απόφασης 96/02-08-2023) επί παρόντων –5– μελών και υπαρχούσης πραγματικής απαρτίας

Εισηγήθηκε -ομόφωνα- στο Δημοτικό Συμβούλιο:

Τη μη αποδοχή της αυτοδίκαιης άρσης της απαλλοτρίωσης λαμβάνοντας υπόψη την  υπ’ αριθμ.21797 /28.07.2023 εισήγηση της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών.

  • Επί της ανωτέρω εισηγήσεως εκδόθηκε η με αριθμό 216/07-08-2023 Πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου σύμφωνα με την οποία: 1) ομόφωνα απορρίφθηκε η αίτηση των προαναφερομένων ιδιοκτητών (26 υπέρ), 2) ομόφωνα αποφασίσθηκε ότι ο Δήμος Ν.Ιωνίας εμμένει στην απαλλοτρίωση της προαναφερόμενης έκτασης και σε κάθε περίπτωση προτείνει την επανεπιβολή της (26 υπέρ) και 3) αποφασίσθηκε κατά πλειοψηφία (με ψήφους 13 υπερ 12 κατά και 1 λευκό) ότι προκειμένου να καταβληθεί η προσήκουσα αποζημίωση στους ιδιοκτήτες, λόγω του ότι επέρχεται άμεσα η παρέλευση δεκαπενταετίας, ο Δήμος να ξεκινήσει τις διαδικασίες προσδιορισμού προσωρινής τιμής μονάδος και αναγνώρισης δικαιούχων και παράλληλα να διεκδικήσει από όλους τους συναρμόδιους κρατικούς φορείς (Περιφέρεια, ΚΤΥΠ, ΥΠ.ΟΙΚ. «Πράσινο Ταμείο», Ταμείο Ανάκαμψης κλπ) και με οποιοδήποτε άλλο τρόπο.
  • Κατά της με αριθμό 216/07-08-2023 Πράξεως του Δημοτικού Συμβουλίου Ν.Ιωνίας οι προαναφερόμενοι ιδιοκτήτες άσκησαν την από 24-08-2023 προσφυγή τους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, εκδοθείσας της με αριθμό 82857/19-10-2023 αποφάσεώς του, η οποία ακύρωσε την με αριθμό 216/2023 Πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου Ν.Ιωνίας και κοινοποιήθηκε στο Δήμο Ν.Ιωνίας την 19-10-2023 (ΑΠ 29157).
  • Στην συνέχεια την 16-11-2023 κατατέθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής η προσφυγή του ΝΠΔΔ Δήμος Νέας Ιωνίας κατά της με αριθμ. πρωτ. 82857/19-10-2023 απόφασης του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Κατά την κατάθεση της προσφυγής (ΑΠ 135/19-11-2023) ζητήθηκε ακρόαση κατά την συζήτηση αυτής ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 από την Νομική Σύμβουλο του Δήμου και τον δικηγόρο κ.Ιωάννη Θανόπουλο, κατόπιν σχετικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής (αριθμ. 310/28-11-2023).

  • Αρχές Δεκεμβρίου 2023, κατόπιν προσκλήσεως της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής της κ.Δέσποινας Θωμαΐδου, προσήλθε στο Δήμο Ν.Ιωνίας ο Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, κ.Γρηγόριος Ζαφειρόπουλος, προκειμένου να εκφράσει τις απόψεις του επί του ανωτέρω θέματος και να βοηθήσει σχετικά, σύμφωνα με τις δηλώσεις της τέως Δημάρχου κ.Θωμαΐδου. Ο κ.Γραμματέας δεν εξέφρασε άποψη επί της βασιμότητας της κατατεθείσας προσφυγής, καθόσον, όπως ανέφερε, το θέμα είναι νομικό, πλην όμως υποσχέθηκε, ότι θα προτάξει στην Ειδική Επιτροπή (του άρθρου 152 Ν. 3463/2006) την συζήτηση του θέματος.
  • Ωστόσο με το με αριθμό πρωτ. 143/06-02-2024 έγγραφο της κ.Γραμματέως της ως άνω Ειδικής  Επιτροπής (με Πρόεδρο την κ.Παπίδα), ο Δήμος Νέας Ιωνίας ενημερώθηκε, ότι η προαναφερόμενη προσφυγή του απορρίφθηκε «σιωπηρώς», χωρίς δηλαδή να εξετασθεί στην ουσία από την Ειδική Επιτροπή (άρθρο 5 παρ. 4 εδ α΄της Υ.Α 31925/06-06-2007 ΦΕΚ 1020/ΤΒ΄/22-06-2007), ενώ καμμία ενέργεια δεν έγινε από την τέως Δημοτική Αρχή κατά τον Νοέμβρη και Δεκέμβρη του 2023 προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, όταν η σιωπηρή απόρριψη ήταν προ των πυλών.
  • Στη συνέχεια την 16-02-2024 ο Δήμος Ν.Ιωνίας προέβη στην ενώπιον του Σ.τ.Ε. κατάθεση Αίτησης Ακύρωσης κατά της σιωπηρής απορριπτικής απόφασης της με αριθμ.πρωτ. 135/16-11-2023 προσφυγής ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής (του άρθρου 152 Ν. 3463/2006) κατά της με αριθμ.πρωτ. 82857/19-10-2023 απόφασης του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.

Για την ανωτέρω Αίτηση Ακυρώσεως μέχρι σήμερα δεν έχει ορισθεί δικάσιμος.

  • Μετά από αυτές τις εξελίξεις και ενώ οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Δήμου (Νομική, Τεχνική, Οικονομική) κατόπιν εντολής του Δημάρχου κ.Παναγιώτη Μανούρη, ασχολούντο με τις απαιτούμενες ενέργειες για την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης, κοινοποιήθηκε στις 27-06-2024 προς τον Δήμο Νέας Ιωνίας και τον Δήμαρχο, εξώδικη όχλησηπρόσκληση και δήλωση των ιδιοκτητών της προαναφερόμενης έκτασης σύμφωνα με την οποία οι ανωτέρω όχλησαν για την συμμόρφωση του Δήμου Ν.Ιωνίας με την με αριθμό 82857/19-10-2023 απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, επισημαίνοντας την αστική και ποινική ευθύνη του κ.Δημάρχου και των αιρετών γενικά, κατ’ άρθρο 231 Ν.3852/2010.

Ενδιάμεσα το Δ.Σ με εισήγησή μου είχε προβεί σε απόφαση επαναπαλλοτρίωσης τμήματος του Ο.Τ. 425.

  • Η ανωτέρω ευθύνη αίρεται εάν ληφθεί απόφαση για αναστολή της εκτέλεσης της με αριθμό 82857/19-10-2023 απόφασης του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής μέχρις ότου δικαστεί και εκδοθεί απόφαση από το Σ.τ.Ε. για την Αίτηση Ακύρωσης που έχουμε καταθέσει.
  • Ήδη είχα δώσει εντολή στη Νομική Υπηρεσία για τις απαιτούμενες ενέργειες για την αναστολή της εκτέλεσης της ανωτέρω απόφασης του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής.
  • Από τα έγγραφα που μελέτησε η Νομική Υπηρεσία για το επίδικο ακίνητο κληρονόμων Κ.Μήτση (πρώην ΕΡΙΟΤΕΚ) και από τον έλεγχο στον οποίο προέβη στο κτηματολόγιο για το εν λόγω ακίνητο, σχετικά με την βασική θέση του Δήμου – κατά της αποφάσεως του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – ότι « … η ρυμοτομική απαλλοτρίωση που επιβλήθηκε με την 14410/19-12-2008 απόφαση του Νομάρχη Αθηνών είναι η αφετηρία για τον υπολογισμό του χρόνου που προβλέπει η παρ. 1α του άρθρου 88 του Ν. 4759/2020 …» σε αντιδιαστολή με αυτό που εδέχθη ο Γραμματέας με την 82857/19-10-2023 Απόφασή του (και υποστηρίζουν και οι κληρονόμοι Κ.Μήτση), ότι δηλαδή «… έχει παρέλθει η 15ετία από την πρώτη επιβολή της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης που έλαβε χώρα το έτος 1996 με απόφαση Νομάρχη …», προκύπτουν στοιχεία στο έτος 2006, που μπορούν να αποδείξουν εμμέσως πλην σαφώς, ότι δεν υφίστατο κανένα ρυμοτομικό βάρος από τον Απρίλιο του 2006 μέχρι και τις αρχές του 2009 στο επίδικο, ούτε ότι ήταν δεσμευμένο ή μη αξιοποιήσιμο, λόγος για τον οποίο έδωσα εντολή στη Νομική Σύμβουλο, όπως αυτή από κοινού με τον Δικηγόρο κ.Ιωάννη Θανόπουλο προβούν στην κατάθεση προσθέτων λόγων στο ΣΤΕ σε συνδυασμό με την αίτηση αναστολής (Άρθρο 58 παράγρ. 2 Ν. 3852/2010) και σχετική εισήγηση της Νομικής Συμβούλου προς τον Δήμαρχο και την Δημοτική Επιτροπή Α.Π. 573/8-1-2025.
  • Με την αρ. 286/2024 πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου Ν.Ιωνίας εγκρίθηκε μεταξύ άλλων η αναγκαιότητα σύναψης δανείου συνολικού ποσού έως 6.000.000 ευρώ για την απαλλοτρίωση του ΟΤ 425 του 92Κ, καθώς και κάθε άλλου χώρου, που αναφέρεται στο επιχειρησιακό σχέδιο για την εξασφάλιση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων Ε.Σ.Ε.Κ.Κ. του 2022.

Κατόπιν ελέγχου, αξιολογήθηκε, ως πιο συμφέρουσα προσφορά για τον Δήμο Ν.Ιωνίας η σύναψη δανείου με το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

  • Η ανωτέρω πράξη με αρ. 286/2024 κρίθηκε νόμιμη και απορρίφθηκε η προσφυγή της Δέσποινας Θωμαΐδου και των συναδέλφων της παράταξης «Δύναμη Προοπτικής»
  • Πλην όμως με το με αριθμ. 101558-24 έγγραφό του το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων αναφέρει, ότι για την ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης απαιτεί μεταξύ άλλων δικαστική απόφαση, με την οποία να καθορίζεται η τιμή μονάδας αποζημιώσεως προκειμένου να προεγκριθεί το δάνειο.

Μεθοδολογία που είναι εντελώς καινούργια και πρωτοφανής.

  • Είναι λοιπόν σαφές, ότι υφίσταται αυτή η αντικρουόμενη μεθοδολογία μεταξύ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, που ουσιαστικά δεν μας επιτρέπει να προβούμε στην απαλλοτρίωση, καθ’ όσον χωρίς προέγκριση αδυνατούμε να εγγράψουμε το ανάλογο ποσό στον προϋπολογισμό μας, πράγμα αναγκαίο, όπως περιγράφεται με την υπ’ αριθμ. 82857/19-10-2023 απόφαση, ώστε να προχωρήσει η απαλλοτρίωση. Προσκομίζω και επικαλούμαι τα δύο νέα έγγραφά μου προς  την Αποκεντρωμένη και προς το Τ.Π.Δ. για τις αντικρουόμενες μεθοδολογίες τους.
  • Αξιοσημείωτο είναι, ότι την 12-3-2019 διαβιβάστηκε από το ΣΤΕ η αρ.2471/2018 απόφαση, η οποία απέρριψε την από 17-2-2009 αίτηση ακύρωσης του Κων/νου Μήτση και των κληρονόμων του για την με αρ. 14410/19-12-2008 απόφαση του Νομάρχη Αθηνών που χαρακτήρισε το ΟΤ 425 για χώρο ανέγερσης σχολείων.
  • Η ανωτέρω απόφαση με αρ. 2471/2018 διαβιβάσθηκε από την κ.Δέσποινα Θωμαΐδου πρώην Δήμαρχο στην ΚΤ.ΥΠ. την 5-10-2020 «για τις νόμιμες ενέργειες».
  • Πλην όμως η αρμοδιότητα απαλλοτρίωσης οικοπέδων και ανέγερσης  σχολικών κτιρίων είχε ήδη μεταβιβασθεί στους Δήμους από το 2010 (αρ. 94 παρ. 4 παρ. 15 Ν.3852/2010), οπότε η προαναφερόμενη ενέργεια της πρώην Δημάρχου υπήρξε χωρίς καμία αμφιβολία αλυσιτελής.
  • Κανονικά η τέως Δήμαρχος είχε τη δυνατότητα από το 2019 να προχωρήσει στην απαλλοτρίωση με προσωρινή τιμή μονάδος και άρα λήψη δανείου, γεγονός που για την σημερινή μας προσπάθεια δεν κατέστη εφικτό, διότι από την μία πλευρά το ΤΠΔ άλλαξε τους όρους του για την προέγκριση του δανείου και από την άλλη πλευρά η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής ήθελε διασφαλισμένα χρήματα σε σχετικό κωδικό.
  • Η τέως Δήμαρχος όμως είχε ήδη εγκεκριμένη απόφαση απαλλοτρίωσης από την Περιφέρεια, άρα μπορούσε να προχωρήσει μετά το 2019 σε ορισμό τιμής μονάδος και λήψη δανείου ακόμα και με τους νέους όρους του ΤΠΔ.
  • Με το υπ’ αρ. πρωτ. 86866/18-12-2024 με θέμα «Διαβίβαση αναφοράς» η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής μας διαβιβάζει την από 12/12/2024 αναφορά των κ.κ. Ευγενίας χήρας Κωνσταντίνου Μήτση, Σταύρου Μήτση και Χριστίνας Μήτση, για τη μη συμμόρφωση του Δήμου στην με αριθμό 82857/19-10-23 απόφαση του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, ενώ με το υπ’ αρ. πρωτ. 89404/30-12-2024 με θέμα «Παροχή εξηγήσεων» η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής μας διαβιβάζει εκ’ νέου την από 12/12/2024 αναφορά της οικογένειας Μήτση, εξαίροντας την κατά το άρθρο 231 παράγρ. 1-2-3 Ν. 3852/2010 ευθύνη των αιρετών (Δημάρχου, Δημοτικών Συμβούλων, υπαλλήλων κλπ) για παράβαση καθήκοντος και πειθαρχικής ευθύνης.
  • Η Νομική υπηρεσία συνέταξε έγγραφο εξηγήσεων κατά τις απαιτήσεις της Αποκεντρωμένης, στο οποίο αναφέρονται σοβαρά στοιχεία, που θέτουν σε αμφιβολία τον ισχυρισμό της με αρ. 82857/19-10-2023 απόφασης του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ότι οι αποφάσεις του ΣτΕ τον Απρίλιο του 2006 δεν άσκησαν καμμία επιρροή ως προς την επιβολή του ρυμοτομικού βάρους και ότι «το ακίνητο (ευρύτερο οικόπεδο της ERIOTEC) ουδέποτε ρυθμίστηκε πολεοδομικά, ώστε να καταστεί οικοδομήσιμο».

Να ενημερώσω επίσης για την πρόσφατη εξέλιξη σχετικά με τις νομικές ενέργειες, στις οποίες έχουμε προβεί, οτι δεν τελεσφόρησε η Αίτηση Αναστολής, η οποία απορρίφθηκε από το Σ.τ.Ε.

  • Από την ανάληψη των καθηκόντων της η Νέα Δημοτική Αρχή βρέθηκε μπροστά σε τετελεσμένα και παρόλα ταύτα κινήθηκε άμεσα, όπως προκύπτει από τα προαναφερόμενα και στην κατεύθυνση, που επί δεκαετίες είχε χαράξει ο Δήμος μας και το Δ.Σ. για τον εν’ λόγω χώρο της πρώην ERIOTEC.
  • Οφείλω εδώ να τονίσω τα εξής:

1) Με ευθύνη της η προηγούμενη Δημοτική Αρχή επέδειξε κωλυσιεργία και αμέλησε να εκτελέσει την απαλλοτρίωση και δεν προχώρησε από το 2019 και μετά την απόφαση του ΣτΕ (2471/2018), (η οποία απέρριπτε την από 17/2/2009 αίτηση ακύρωσης του Κωνσταντίνου Μήτση και των κληρονόμων του για την υπ’ αριθμ. 14410/19-12-2008 απόφαση του Νομάρχη Αθηνών, η οποία είχε χαρακτηρίσει τον χώρο ως χώρο ανέγερσης σχολείων), σε ορισμό τιμής μονάδος, καθώς και στην σύναψη σχετικού δανείου με το ΤΠΔ.

Βέβαια πρώτα θα έπρεπε να εξαντλήσει με σχετική πίεση και αλληλογραφία όλες τις πιθανές χρηματοδοτήσεις από Περιφέρεια, ΚΤ.ΥΠ., Υπουργείο Οικονομικών, ακόμα και από το Πράσινο Ταμείο ή το Υπουργείο Παιδείας.

2) Αντ’ αυτού κοινοποίησε απλά μόνο την απόφαση του ΣτΕ (2018) στην ΚΤ.ΥΠ. πρώην ΟΣΚ στις 5/10/2020 ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, ενέργεια που όπως προαναφέραμε υπήρξε αλυσιτελής.

3) Το σημαντικότερο και άξιο τουλάχιστον απορίας είναι το γεγονός, ότι παρότι η οικογένεια Μήτση με την με αρ. πρωτ. 4204/15-2-2023 αίτησή της ενώπιον του Δήμου Ν.Ιωνίας ζήτησε «την αυτοδίκαιη άρση της επιβεβλημένης για πολλοστή φορά ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης σε βάρος του ακινήτου της επί του Ο.Τ. 425 του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Ν.Ιωνίας», η Δήμαρχος και πάλι επέδειξε τουλάχιστον αδιαφορία μέχρι την παραμονή της λήξης της εξάμηνης προθεσμίας, που προέβλεπε ο νόμος και μόνο μετά από πιέσεις σύσσωμης της τότε Αντιπολίτευσης, έφερε θέμα προς ψήφιση στο Δ.Σ. στις 7/8/2023, λίγες μέρες πριν από την λήξη του εξαμήνου δηλαδή στις 15/8/2023 και μάλιστα καταψηφίζοντας την εισήγηση, που η ίδια έφερε διαφωνώντας με την παρότρυνση της τότε Αντιπολίτευσης να εξαντλήσει όλους τους πιθανούς φορείς χρηματοδότησης της Απαλλοτρίωσης πριν την λήψη δανείου, πράγμα που όφειλε να είχε κάνει από το 2019 έως το 2023 η ίδια. Η ανωτέρω παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας, στοιχειοθετεί την αντικειμενική υπόσταση του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος του άρθρου 59 του Π.Κ.

Κατόπιν ακολούθησαν τα όσα προανέφερα μέχρι και σήμερα.

4) Επίσης άξιο τουλάχιστον απορίας είναι το γεγονός, ότι την Άνοιξη του 2023 και μετά την αίτηση άρσης απαλλοτρίωσης της οικογένειας Μήτση από τις 7/8/2023 έφερε προς συζήτηση την αποδοχή δωρεάς της οικογένειας Μήτση για την παιδική χαρά στο Παναιτώλιο της Αλσούπολης, παιδική χαρά, που αναίτια είχε αποξηλώσει η ίδια λίγους μήνες πριν.

5) Να σημειωθεί, ότι είχε επίσης πραγματοποιηθεί συνάντηση της Δημάρχου και παραγόντων του Δήμου με την οικογένεια Μήτση, όπως περιγράφεται σε σχετική επιστολή της Νομικής Συμβούλου του Δήμου μέσα στην Άνοιξη, γεγονός που δείχνει, ότι η Δήμαρχος γνώριζε τις προθέσεις της οικογένειας Μήτση και πάλι ολιγωρούσε ως προς την ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης, που είχε ημερομηνία λήξης στο τέλος της θητείας της.

6) Σημαντικότατο δε είναι το γεγονός, ότι με την απόφαση 64/2007 ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης, που είχε ληφθεί από το Δ.Σ. η τέως Δήμαρχος μπορούσε και έπρεπε να προχωρήσει σε ορισμό τιμής μονάδος και να ολοκληρώσει την απαλλοτρίωση, μετά την 2471/2018 απόφαση του ΣτΕ και έως το τέλος του 2023, αφού μπορούσε στα χρόνια αυτά, να ολοκληρώσει τόσο την διερεύνηση άλλων πηγών χρηματοδότησης, όπως προανέφερα, όσο και την λήψη δανείου από το ΤΠΔ, χωρίς να έχει τα προβλήματα, προέκυψαν με την λήξη της 15ετίας στο τέλος του 2023 και τα οποία παρατέθηκαν πιο πάνω. Έφερε λοιπόν το Δ.Σ. μέσα στο 2024 στην δυσχερέστατη θέσηνα πρέπει να κάνει την επαναπαλλοτρίωση του χώρου και να βρεθεί μπροστά σε νέα δεδομένα, δηλαδή:

α) Η Αποκεντρωμένη να μην δεχθεί την επαναπαλλοτρίωση  με έναν από τους δύο λόγους, που προέβαλλε να είναι το γεγονός, ότι στον κωδικό έπρεπε να βρίσκονται τα απαραίτητα χρήματα, αλλά και

β) Όταν αποφασίστηκε από το Δ.Σ. μέσα στο 2024 η λήψη δανείου από το ΤΠΔ και αφού είχαν από μέρους μας εξαντληθεί κάθε πιθανοί τρόποι χρηματοδότησης, να μας απαντήσει το ΤΠΔ, ότι το δάνειο θα εγκρίνετο μόνο αν είχαμε προχωρήσει σε καθορισμό τιμής μονάδος και ολοκλήρωση της επαναπαλλοτρίωσης , γεγονός που δεν επέτρεπε, όπως ανέφερα ήδη η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.

Ενώ λοιπόν επί 4 έτη μπορούσε να ολοκληρωθεί η εγκεκριμένη απαλλοτρίωση του 2008, μας οδήγησε σε ανάγκη επαναπαλλοτρίωσης το 2024 με τα γνωστά προβλήματα και με τον ορατό πλέον κίνδυνο να χαθεί το ακίνητο σημαντικότατής σημασίας για τον Δήμο μας.

γ) Να τονίσουμε εδώ επίσης, ότι κατά της απόφασης 286/2024 του Δ.Σ. μας για λήψη δανείου προσέφυγε η πρώην Δήμαρχος με έγγραφό της στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής 59762/20-8-2024 με ένα εκ΄των επιχειρημάτων της να είναι ότι «Δεν αιτιολογείται αντικειμενικά και δίκαια… η ωφελιμότητα της απαλλοτρίωσης», γεγονός που θεωρείται αφενός απαράδεκτο για τα συμφέροντα του Δήμου, αφετέρου ύποπτο για περαιτέρω παρακώληση της προσπάθειάς μας να ολοκληρώσουμε την επαναπαλλοτρίωση.

Η προσφυγή της απορρίφθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής.

δ) Τέλος χρήζει διερεύνησης το γεγονός, ότι πλήθος συναδέλφων Δημοτικών Συμβούλων της τότε Αντιπολίτευσης μέσα στο 2023, αλλά και πριν, όπως καταγράφεται στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου της περιόδου 2019 – 2023 επεσήμαιναν συνεχώς στην τότε Δήμαρχο τον κίνδυνο να χαθεί η ERIOTEC, χωρίς να ανταποκρίνεται η Δήμαρχος σε όσα ανέφερε με επιμονή η Αντιπολίτευση.

 

Απόρριψη αιτήματος Προσωρινής Διαταγής

Κλήση σε απολογία Δημάρχου

ΕΙΣΗΓΗΣΗ 20ΗΣ ΣΥΝΕΡΙΑΣΗΣ Ιούλιος 2025

Avatar photo
Το Ηράκλειο Αττικής και η Νέα Ιωνία στο διαδίκτυο. Και όχι μόνο.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

MENU