Ως Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ηρακλείου Αττικής εκφράζουμε την αγανάκτησή μας και τις ανησυχίες γονέων και Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων αναφορικά με την αρ. πρωτ. 93506/Δ3/25-08-2023 διευκρινιστική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού του ν. 3699/2008 (Α’199) σχετικά με την παράλληλη στήριξη – συνεκπαίδευση με την οποία ουσιαστικά ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης Στήριξης! Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο:
- Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης … Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές/τριες συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ύστερα από απόφαση του/της οικείου/αςΔιευθυντή/ντριας Εκπαίδευσης και
- Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης παράλληλης στήριξης- συνεκπαίδευσης για περισσότερους από έναν/μια μαθητή /τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης συνεκπαίδευσης συνολικά την υποστήριξή τους. Σε εξαιρετικές υόνο περιπτώσεις το ΚΕΔΑΣΥ, κατά την εισήγησή του προς τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης .., θα τεκμηριώνει με ειδική μνεία την αναγκαιότητα της ταυτόχρονης παρουσίας δύο (2) εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης στο ίδιο τμήμα σχολείου.
Η κατάσταση αυτή δεν είναι καινούργια. Εμείς, οι γονείς βιώνουμε κάθε χρόνο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς τη διαχρονική αδιαφορία ανεξαρτήτως κυβερνήσεων της μη ουσιαστικής στήριξης των μαθητών με ειδικές μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού είναι πολύ συχνό το φαινόμενο ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης να «μοιράζεται» σε μέχρι και 5 παιδιά και η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης να καλύπτει μαθητές τουλάχιστον 2 σχολείων!!! Η ανωτέρω εγκύκλιος το μόνο σίγουρο είναι ότι θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στη μείωση των θέσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης με αποτέλεσμα την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών μας, αφού πάρα πολλά παιδιά θα μείνουν χωρίς καθόλου στήριξη, με το βάρος να πέφτει στους γονείς, ή θα έχουν ελάχιστη στήριξη, μερικών ωρών την εβδομάδα, χωρίς ο εκπαιδευτικός
να μπορεί να τους παρέχει σταθερό και ολοκληρωμένο επιστημονικό πρόγραμμα. Επίσης, δεν παραβλέπουμε το γεγονός ότι καταπατώνται τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών οι οποίοι αναγκάζονται να «μοιράζονται» ακόμα και ανάμεσα σε 2 σχολεία, με μεγάλη απόσταση μεταξύ τους σε αρκετές των περιπτώσεων.
Όσο για τις βαρύγδουπες δηλώσεις του ΥΠΑΙΘΑ περί «ενίσχυσης με κάθε τρόπο της εμπιστοσύνης στο ολοήμερο σχολείο,, στηρίζοντας τους εργαζόμενους γονείς και τις οικογένειές τους» και για το «αναβαθμισμένο σχολείο> είναι τουλάχιστον υποκριτικές όταν την ίδια στιγμή υπάρχει συνειδητή απουσία θεσμοθέτησης παράλληλης στήριξης/σχολικού νοσηλευτή στο ολοήμερο με το επιχείρημα ότι δεν είναι υποχρεωτικό!!! Αν η κυβέρνηση, όπως και κάθε κυβέρνηση, ήθελε να δώσει λύση στα υπαρκτά προβλήματα της σχολικής κοινότητας θα μπορούσε να υιοθετήσει τα αιτήματα και τις προτάσεις του γονεϊκού και εκπαιδευτικού κινήματος και τα πορίσματα και τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη!
ΔΕΝ θα παραμείνουμε θεατές στο ίδιο κακοπαιγμένο έργο.
ΚΑΛΟΥΜΕ:
- τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων να διερευνήσουν την ύπαρξη προβλημάτων στην εφαρμογή της παράλληλης στήριξης στο σχολείο αρμοδιότητας τους και να ενημερώσουν άμεσα την Ένωση Γονέων.
- τους Διευθυντές/ντριες με τον ιδιαίτερο ρόλο που έχουν αναλάβει να σταθούν αρωγοί στα αιτήματα του κινήματος και να μην “αποκρύψουν” τα προβλήματα που τυχόν διαπιστώσουν, γιατί οι ανάγκες και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας δεν συμβαδίζουν με τη λογική κόστους-οφέλους της εκάστοτε κυβέρνησης.
ΖΗΤΑΜΕ από το ΥΠΑΙΘΑ να επανεξετάσει και πιο συγκεκριμένα να τροποποιήσει το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την εφαρμογή της παράλληλης στήριξης, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις του εκπαιδευτικού, του γονεϊκού κινήματος και του Συνηγόρου του Πολίτη, και να προβεί άμεσα στη μείωση του αριθμού των παιδιών/τμήμα (20 παιδιά/τμήμα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, 15 παιδιά/τμήμα στη δίχρονη προσχολική αγωγή).
Δεν κάνουμε εκπτώσεις στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.