Εθνική Τράπεζα: Νέο, απίστευτο, χαράτσι που δεν μπορεί να αποφύγει κανείς!
Καλή χρονιά με ένα νέο, απίστευτο… χαράτσι, εύχονται στους πελάτες τους και μή, τα «λευκά κολλάρα» της Εθνικής Τράπεζας. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας προετοίμαζε γι’ αυτό το απίστευτο χαράτσι -στο οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω- τους συναλλασσόμενους του δικτύου της, από το φθινόπωρο του 2021.
Πρώτα, γινόταν η σχετική ενημέρωση στους άμεσα ενδιαφερόμενους, υπήρχε όμως ακόμη εναλλακτική επιλογή χωρίς χρέωση μέχρι και το τέλος του 2021, ωστόσο από το 2022 το νέο χαράτσι είναι πλέον εδώ.
Τι αφορά όμως αυτό το νέο χαράτσι; Μιλάμε για την προμήθεια που θα υπάρχει πλέον, όταν κάποιος μή πελάτης της Εθνικής Τράπεζας θέλει να καταθέσει ένα χρηματικό ποσό κάτω των 1000 ευρώ σε λογαριασμό πελάτη της Εθνικής Τράπεζας.
Η συγκεκριμένη επιβάρυνση, που δεν μπορεί να αποφύγει πλέον κανείς, θα είναι 1 ευρώ για τον καταθέτη και 3 ευρώ για τον πελάτη της Εθνικής Τράπεζας που θα λαμβάνει τα χρήματα!
Ας τα πιάσουμε όμως από την αρχή:
Είναι γνωστό, πως μέχρι τώρα υπήρχαν 2+1 επιλογές για την συγκεκριμένη συναλλαγή: Είτε αυτό να γίνει μέσω e-banking, όπου εκεί πράγματι υπήρχε η συγκεκριμένη προμήθεια για τη συναλλαγή, είτε να γίνει χωρίς προμήθεια μέσω των μηχανημάτων, των λεγόμενων Κέντρων Αυτόματων Συναλλαγών (όχι τα ΑΤΜ, αλλά τα μηχανήματα που βρίσκονται εντός των τραπεζικών καταστημάτων). Ο τρίτος, ο κλασσικός για δεκαετίες τρόπος κατάθεσης των χρημάτων, αυτός στο γκισέ, είχε καταργηθεί -για ποσά κάτω των 1000 ευρώ- εδώ και καιρό λόγω των μέτρων για την καταπολέμηση της πανδημίας και την αποφυγή προσέλευσης στα ταμεία.
Όποιος λοιπόν είτε δεν είχε e-banking, είτε δεν ήθελε να πληρώνει προμήθειες, πήγαινε πολύ απλά στα Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών και έβαζε τα χρήματα στον λογαριασμό του πελάτη της Εθνικής Τράπεζας.
Αυτά τα μηχανήματα τα έχουν όλες οι τράπεζες και μπορεί ένας συναλλασσόμενος να πληρώσει λογαριασμούς, αλλά και να κάνει κατάθεση χρημάτων σε πελάτες της τράπεζας, χωρίς να είναι ο ίδιος ο καταθέτης πελάτης της τράπεζας, δηλαδή χωρίς να έχει λογαριασμό στην συγκεκριμένη τράπεζα, ενώ επαναλαμβάνουμε (στην περίπτωση της κατάθεσης χρημάτων σε λογαριασμό), δεν πλήρωνε προμήθεια κανείς, ούτε ο καταθέτης, ούτε ο πελάτης της Εθνικής Τράπεζας, που θα λάμβανε τα χρήματα.
Όπως είναι εύκολα κατανοητό, η συγκεκριμένη τραπεζική συναλλαγή αφορά πολλές περιπτώσεις και είναι αρκετά συχνή. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, η κατάθεση ενοικίου, η εξόφληση μηνιαίων μικρουποχρεώσεων μεταξύ ιδιωτών, γενικά συναλλαγές κάτω των 1000 ευρώ μεταξύ ιδιωτών κ.α.
Ήδη όμως από το Φθινόπωρο του 2021, υπάλληλοι της Εθνικής Τράπεζας, προσέγγιζαν τους συναλλασσόμενους στα Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών και τους ζητούσαν να τους ενημερώσουν «για τη νέα διαδικασία» που θα εφαρμοζόταν στο άμεσο μέλλον.
Ποια θα ήταν η «νέα διαδικασία»; Πολύ απλά, σύμφωνα με την ενημέρωση που γινόταν, στο άμεσο μέλλον για να μπορούσε κάποιος να συνεχίζει να χρησιμοποιεί τα Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών, θα έπρεπε να διαθέτει σχετική κάρτα της Εθνικής Τράπεζας, δηλαδή να ανοίξει λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα και να γίνει πελάτης της. Εάν δεν γινόταν αυτό, τότε δεν θα μπορούσε πλέον να χρησιμοποιεί τα Κέντρα Αυτόματων Συναλλαγών.
Και φτάνουμε στο τέλος του 2021, όπου πράγματι η Εθνική Τράπεζα εφαρμόζει πλέον αυτήν την απαράδεκτη πρακτική και δεν αφήνει καμία άλλη επιλογή σε κάποιον μή πελάτη της να καταθέσει χρήματα σε λογαριασμό τρίτου, πελάτη της Εθνικής Τράπεζας, παρά μόνο να πληρώσει προμήθεια και αυτός και ο πελάτης της Εθνικής Τράπεζας, στον λογαριασμό του οποίου θα γίνει η κατάθεση των χρημάτων!
Προσωπικό παράδειγμα, της 30ης Δεκεμβρίου 2021: Τρεις συναλλασσόμενοι, θέλουν να κάνουν αυτήν ακριβώς την διαδικασία:
- Ο πρώτος θέλει να καταθέσει 100 ευρώ σε λογαριασμό ηλικιωμένου, που διαθέτει λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα, ως βοήθημα για τις γιορτές.
- Η δεύτερη θέλει να καταθέσει το ενοίκιο του σπιτιού της στην ιδιοκτήτρια του ακινήτου που διαθέτει λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα.
- Ο τρίτος θέλει να καταθέσει 500 ευρώ σε λογαριασμό γνωστού του, που διαθέτει λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα, για χρήματα που του όφειλε.
Δεν εξυπηρετήθηκε κανείς. Το προσωπικό τους ενημέρωνε πως είτε πρέπει να ανοίξουν λογαριασμό στην Εθνική Τράπεζα, είτε να κάνουν τη συναλλαγή μέσω e-banking. Φυσικά, κάπου εδώ υπάρχει και φυσικό ερώτημα – ακόμη και κάποιος δεχθεί να πληρώσει προμήθεια, αλλά δεν έχει e-banking, πως ακριβώς θα γίνει η συναλλαγή;
Η απάντηση βρίσκεται στο ότι θα πρέπει να πάει στο υποκατάστημα τράπεζας που έχει ο ίδιος λογαριασμό και να γίνει από εκεί δια-τραπεζική συναλλαγή… Μιλάμε για απίστευτές πραγματικά, καταστάσεις.
Αυτό που δεν είναι ακόμη γνωστό, είναι εάν αυτή η φαεινή ιδέα από τα «λευκά κολλάρα» της Εθνικής Τράπεζας, αποτελεί ουσιαστικά τον «λαγό» και για τις άλλες τράπεζες.
Είναι γνωστό, πως εδώ και χρόνια, οι προμήθειες αποτελούν βασικό έσοδο των τραπεζών – διαβάστε και εδώ. Ωστόσο, αυτή η τακτική της Εθνικής Τράπεζας είναι από πολλές απόψεις απαράδεκτη, καθώς μεταξύ άλλων, δεν αφήνει καμία εναλλακτική για μία πολύ βασική τραπεζική συναλλαγή.
Προφανώς τον λόγο θα τον έχει στη συνέχεια ο τραπεζικός μεσολαβητής ή πιο «επίσημα» ο Μεσολαβητής Τραπεζικών-Επενδυτικών Υπηρεσιών. Δείτε ΕΔΩ, όπου μπορείτε να κάνετε καταγγελία.
Κάτι φυσικά για το οποίο η νομική υπηρεσία της Εθνικής Τράπεζας θα είναι σαφώς προετοιμασμένη, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι αυτό το απαράδεκτο νέο χαράτσι, πρέπει να περάσει στα χαλαρά…
5 σχόλια