Ενδοσχολική βία. Μία μαθήτρια της Καλογρέζας γράφει

Ο έμμεσος  εφιάλτης κάθε γονιού. Ο άμεσος εφιάλτης κάθε μαθητή. Ενδοσχολική βία. Πρόσφατα, είχαμε ένα περιστατικό στο Ηράκλειο Αττικής (ΕΔΩ και ΕΔΩ). Δυστυχώς, θα υπάρξουν και άλλα περιστατικά.

Παρακάτω ακολουθεί ένα άρθρο της μαθήτριας του 7ου γυμνασίου της Νέας Ιωνίας -στην Καλογρέζα- Κωνσταντίνας Πρεβεζάνου. Μπορεί να συμφωνήσετε, μπορεί να διαφωνήσετε με την προσέγγιση της ή με κάποια μέρη απ’ αυτή.

Η μεγαλύτερη όμως σημασία βρίσκεται στο ότι μία μαθήτρια μιλάει ανοικτά για την ενδοσχολική βία. Και όσο περισσότεροι μιλάνε γι’ αυτή, τόσο λιγότερα θα είναι τα περιστατικά.

Το άρθρο αναρτήθηκε εδώ στις 11 Απριλίου 2021 και έγινε αναπαραγωγή από την ομάδα στο fc Καλογρέζα.

Ακολουθεί το άρθρο.

 

Η ενδοσχολική βία

Η ενδοσχολική βία είναι ένα πολύ σοβαρό ζήτημα το οποίο βιώνει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών καθημερινά. Αυτού του είδους η  βία αποτελεί καταλυτικό γεγονός για τα θύματα-μαθητές, καθώς είναι βάναυσο, όχι μόνο για την ψυχοσύνθεσή τους, αλλά και για την σωματική τους υγεία.

Η ενδοσχολική βία περιλαμβάνει τις έννοιες: 1) του θύτη(= που ασκεί την βία), 2) του θύματος(=που δέχεται την βία) και 3) την πιθανότητα του θεατή (=άτομο ή άτομα που είναι παρόντα στο συμβάν).

Ο θύτης δεν ασκεί τη βία πάντα εκούσια, γιατί μπορεί στο παρελθόν ή ακόμα και στο παρόν να βιώνει άσχημες καταστάσεις από το περιβάλλον του (μέλη της οικογενείας, άλλα γνωστά άτομα, κ.λ.π.). Αν δέχεται βία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να καλλιεργήσει μέσα του ένα χαρακτήρα που θα μιμηθεί και θα ακολουθήσει το δρόμο της βίας που έχει υποστεί. Επίσης, ο θύτης, ίσως βασανίζεται από δικά του ψυχολογικά προβλήματα, μπορεί να μην έχει την καλύτερη σχέση με τον εαυτό του, γι΄αυτό και νιώθει την ανάγκη να υποβιβάσει κάποιον για να νιώσει αυτός πιο δυνατός και σημαντικός.

Το θύμα, είναι ένα πρόσωπο ευάλωτο και χωρίς δυναμική , ταλαιπωρείται και ταλανίζεται από την βία στο μέγιστο. Ο αντίκτυπος πάνω του μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα στο δρόμο του. Αρχικά, το θύμα χάνει την ικανότητα της εξωτερίκευσης των συναισθημάτων του λόγω του φόβου και της απομόνωσης. Αλλά η βία ενδέχεται  να το οδηγήσει και σε ψυχική ασθένεια η οποία για να ξεπεραστεί χρειάζεται χρόνος και μεγάλη προσπάθεια. Αυτή η ασθένεια, γνωστή ως κατάθλιψη, μπορεί όχι μόνο να καταστρέψει  την καθημερινότητα του θύματος, αλλά και την ίδια του την ζωή.

Ο θεατής είναι ένα πρόσωπο το οποίο μπορεί με την ενεργή παρέμβασή του να αποτρέψει κάποια κακή εξέλιξη κατά τη διάρκεια της άσκησης βίας και ταυτόχρονα να αναφέρει το γεγονός στους καθηγητές και έτσι να μην παραμείνει κρυφή η μορφή της βίας, αλλά και το άτομο που την άσκησε ως θύτης και ποιο ήταν το θύμα. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί και ως πρόληψη των επιπτώσεων που μπορεί να υπάρξουν στη ζωή του θύματος , αλλά και στην οικογένειά του.

Συνεπώς, η ενδοσχολική βία είναι ένα φαινόμενο το οποίο εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους, γι’ αυτό πρέπει ο κάθε άνθρωπος μεμονωμένα να ευαισθητοποιηθεί και να κατανοήσει την σοβαρότητα του προβλήματος δίχως να το αγνοεί. Κανένας δεν πρέπει να επικροτεί την βία, αντίθετα πρέπει να τρέφει απέχθεια για αυτήν και να προσφέρει απλόχερα την βοήθειά του, όταν διαπιστώσει ότι επιχειρείται να ασκηθεί ή ασκείται βία σε κάποιον μαθητή ή κάποια  μαθήτρια.

Το Ηράκλειο Αττικής και η Νέα Ιωνία στο διαδίκτυο. Και όχι μόνο.

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *