Μητροπολίτης Γαβριήλ : «Σέβομαι τη σχέση μεταξύ ομοφυλόφιλων» – Το θετικό βήμα από τον Μητροπολίτη, για το οποίο δέχθηκε μεσαιωνική κριτική

Πίνακας Περιεχομένων

Μητροπολίτης Γαβριήλ : «Σέβομαι τη σχέση μεταξύ ομοφυλόφιλων» – Το θετικό βήμα από τον Μητροπολίτη, για το οποίο δέχθηκε μεσαιωνική κριτική

Η ομοφυλοφιλία και γενικώς ο σεξουαλικός προσανατολισμός ήταν ανέκαθεν ένα θέμα – αγκάθι για την ελληνική Εκκλησία. Δυστυχώς «επώνυμοι» εκπρόσωποί της, όπως ο πρώην Μητροπολίτης Αιγιαλείας Αμβρόσιος και ο Μητροπολίτης Πειραιά Σεραφείμ, έχουν εκφράσει και εκφράζουν απόψεις που κινούνται από τα όρια της ρητορικής μίσους έως τον Μεσαίωνα.

Ευτυχώς για τη Μητρόπολη της περιοχής μας (Νέα Ιωνία, Ηράκλειο Αττικής, Νέα Φιλαδέλφεια – Νέα Χαλκηδόνα) ο λόγος του Μητροπολίτη Γαβριήλ κινείται σε μία εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, όπως αυτό καταγράφηκε πριν λίγο καιρό σε ένα επεισόδιο στο επίσημο κανάλι της Μητρόπολης στο youtube, με τον τίτλο «Τί είναι Εκκλησία».

Μητροπολίτης Γαβριήλ

Στο επεισόδιο 115, το θέμα ήταν «πίστη και ομοφυλοφιλία» ο Γαβριήλ είπε μεταξύ άλλων πως σέβεται τη σχέση ενός ομοφυλόφιλου – το κυριότερο όμως που σημείωσε είναι ότι πρέπει να υπάρξει αποδοχή ενός ομοφυλόφιλου από την οικογένεια, το κοινωνικό περιβάλλον κ.τ.λ.

Ενδεχομένως αυτό, ως δημόσια θέση, να φαντάζει ήδη δεδομένο το 2022 στην Ελλάδα και να είναι πλέον ξεπερασμένο, ωστόσο δεν παύει να έχει την ιδιαίτερη αξία του, αφενός λόγω της συχνής παρουσίας των εκφραστών της ρητορικής μίσους στο χώρο της Εκκλησίας, αφετέρου και λόγω της συμβολής αυτού του θετικού λόγου ως αποτροπή σε φαινόμενα bulling κ.τ.λ.

Υπενθυμίζουμε την περίπτωση της αυτοκτονίας του Νικόλα στην Αργυρούπολη, τη στάση των δημοτικών αρχόντων εκεί και τον ρόλο της τοπικής εκκλησίας ΕΔΩ:

Σχολικό bullying: Από το Ηράκλειο Αττικής έως τη Γλυφάδα & τι ΔΕΝ πρέπει να κάνει ένας Δήμαρχος

Αναφέρει λοιπόν χαρακτηριστικά ο Γαβριήλ: «Eκ των πραγμάτων ο Θεός έχει δώσει σε μερικούς ανθρώπους να αισθάνονται την έλξη προς το ίδιο φύλο, δεν μπορώ να ξέρω γιατί, δεν θα κατηγορήσω εγώ τον Θεό. Δεν είμαι άξιος καν εγώ να το σκεφτώ αυτό το πράγμα. Ο Θεός για να ξέρει, κάτι ξέρει περισσότερο από όλους εμάς τους ανθρώπους.

Δεν μπορώ να δεχθώ ότι είναι οικογένεια η σχέση ενός ομοφυλόφιλου. Είναι μία σχέση. Το σέβομαι. Είναι μία σχέση, η οποία, εάν υπάρχει μέσα ο Χριστός, να λειτουργεί λίγο πιο πνευματικά. Να υπάρχει αξιοπρέπεια. Να υπάρχει η δυνατότητα όχι πολλών συντρόφων, αλλά όσο το δυνατόν να έχει ένα σύντροφο, με τον οποίο να περνάει μαζί του τη ζωή του και να αισθάνεται ότι μαζί του μπορεί να έχει και μία πνευματική πορεία.

Δεν μπορώ να πω σε έναν ομοφυλόφιλο ότι δεν έχει θέση και χώρο μέσα στην Εκκλησία. Δεν μπορώ να πω σε έναν ομοφυλόφιλο ότι δεν μπορεί να μπει στην αγκαλιά του Θεού. Και θα το κάνει, γιατί ο Θεός μας δέχεται όλους ό,τι και να έχουμε πράξει, όποια αμαρτία… Ένα παιδί έχει δικαίωμα να έχει πατέρα ή μητέρα και να επιλέξει στη ζωή του, αν θέλει να γίνει ομοφυλόφιλος ή αν θέλει οτιδήποτε άλλο. Και ο γονέας να το αγκαλιάσει το παιδί αυτό και να σεβασθεί την επιλογή του αυτή και να μη το διώξει από το σπίτι. Και η Εκκλησία να πράξει το ίδιο…

Να ακούσω και εγώ την άλλη άποψη, την οποία δεν την μέμφομαι ούτε την αποστρέφομαι, αλλά θέλω να καταλάβει και εκείνος το πώς η κοινωνία αυτή τη στιγμή έχει διαμορφωθεί…. Δεν μπορώ να του δώσω την αίσθηση ότι είναι αποκομμένος από την Εκκλησία και δεν μπορώ επίσης να τον κρίνω, γιατί ποιος είμαι εγώ, για να κρίνω;

Όταν αυτό το οποίο κάνω είναι να μεταφέρω στους ανθρώπους αυτό το οποίο ο Θεός είπε, ότι “εγώ ήλθα να σώσω όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως τι είναι ο καθένας…” Το να ακούμε μερικές μεμονωμένες φωνές που υπάρχουν στο χώρο της Εκκλησίας βοηθούν. Η Εκκλησία επίσημα δεν έχει τοποθετηθεί για το θέμα αυτό. Και είναι καλό, γιατί η Εκκλησία περιμένει…, αλλά πρέπει να προκληθεί για το κομμάτι αυτό…

Δεν είμαι εγώ σε θέση να ξέρω, γιατί ο Θεός το επιτρέπει. Η ορμή του ανθρώπου για το ίδιο φύλο υπάρχει. Δεν ξέρω γιατί υπάρχει. Όταν την δίνει ο Θεός, θα πολεμήσω αυτήν;… Έχουμε γνωρίσει ανθρώπους που έχουν αυτή τη ροπή από την αρχή της ζωής τους. Εγώ λοιπόν τι θα τους πω; Ότι ο Θεός δε σε θέλει έτσι. Και θα μου απαντήσει: γιατί, στο είπε; Και τι θα του απαντήσω εγώ; Ότι μου το πε;»

Αντιδράσεις από τον Μεσαίωνα

Φυσικό ήταν η τοποθέτηση αυτή του Γαβριήλ, να προκαλέσει αντιδράσεις στο χώρο της Εκκλησίας. Μία ακραία απ’ αυτές, ήρθε από τον Αρχιμανδρίτη Κύριλλο Κωστόπουλο, της Μητρόπολης Πατρών, Διδάκτωρα Θεολογίας.

Όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ, πρόκειται για μία προσέγγιση άλλης εποχής με φρασεολογία όπως «αρσενοκοιτία»(!), «θανάσιμη αμαρτία», αλλά και «επάρατη ψυχική ασθένεια» – ειδικά το τελευταίο αποτελεί… εξαιρετική φράση για μία ποινική πλέον διάσταση, σε σχέση με αυτήν την τοποθέτηση.

Πρόκειται για μία τοποθέτηση που ξεφεύγει από το επίπεδο της Θεολογίας και χρησιμοποιεί ιατρικούς όρους με ψευδή τρόπο, αφού αυτά που ισχυρίζεται ο συγκεκριμένος… Διδάκτορας(!) έχουν καταρριφθεί πριν από 49 χρόνια: (15 Δεκεμβρίου 1973: αφαιρέθηκε η ομοφυλοφιλία από τις λίστες των ψυχικών διαταραχών).

Η ρητορική μίσους του συγκεκριμένου και οι επικίνδυνες προτροπές περί ιατρικής(!) παρέμβασης, υπάρχουν και στον απίστευτο επίλογο: «η ομοφυλοφιλία δεν ημπορει να δικαιωθη απὸ κανέναν. Εὰν υπάρχη σωματικὴ βλάβη, πρέπει να επεμβαίνη ο γιατρός. Εὰν ειναι κληρονομικὴ ροπὴ ή κακὴ συνήθεια, πρέπει να υπάρξη σκληρὸς εκκλησιαστικὸς αγώνας απὸ τον πάσχοντα, ώστε με την Χάρι του Θεοῦ να το ξεπεράση. Αυτὴ είναι η αλήθεια για το πρόβλημα της ομοφυλοφιλίας. Όλα τα άλλα είναι διαστρέβλωση και συγκάλυψη της αληθείας».

Στο ίδιο μήκος κύματος και άλλες αντιδράσεις από «Ταλιμπάν» του Μεσαίωνα:

Εδώ: «Καθαιρετέος ο Ν. Ιωνίας Γαβριήλ. Αντιστρέφει το Ιερό Ευαγγέλιο και απαλλάσσει το κτηνώδες αμάρτημα της ομοφυλοφιλίας!!»

Και εδώ: «Ὄχι Σεβ. Γαβριήλ, ὁ Θεός δέν δίδει τήν διαστροφική ὁμοφυλοφιλία!»

Τέτοιες τοποθετήσεις και άλλες παρόμοιες, αποτελούν τη “μαγιά” για μία κατηγορία φαινόμενων bulling που δέχονται παιδιά στη χώρα μας, ακριβώς επειδή αυτό το δηλητήριο του μίσους περνάει σε άλλα παιδιά τα οποία θεωρούν πως πρέπει να τιμωρήσουν, να χλευάσουν, να χτυπήσουν, να κακοποιήσουν το διαφορετικό παιδί, το “αμαρτωλό” παιδί.

 

Δείτε το επεισόδιο της Μητρόπολης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνας και την τοποθέτηση του Μητροπολίτη Γαβριήλ εδώ:

Δείτε ένα μόνο δείγμα της ρητορικής μίσους από τον Μητροπολίτη Πειραιά Σεραφείμ εδώ:

Ευτυχώς όμως, υπάρχουν και Ιεράρχες σαν τον Αναστάσιο της Αλβανίας.

Δείτε το περσινό μήνυμά του για το Πάσχα εδώ:

Το Πασχαλινό μήνυμα του Αναστάσιου Αλβανίας: Το φως απέναντι στο σκοτάδι

 

 

 

Avatar photo
Το Ηράκλειο Αττικής και η Νέα Ιωνία στο διαδίκτυο. Και όχι μόνο.

2 σχόλια

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

MENU